Ubuntu 7.10 i konfiguracja Livebox

Witam !!

Mam linuxa ubuntu 7.10 chcę się połączyc z liveboxem przez wifi tylko nie wiem jak jestem totalnie zielony jeśli chodzi o linux’a. Prosze o dokładną instrukcje krok po kroku.

Pozdrawiam !!

Jeśli nie konfigurowałeś jeszcze liveboxa to :

  1. Podłącz adapter wifi do portu USB, odczekaj chwilkę

  2. Kliknij ikonę network managera - w trayu

  3. Na liveboxie wciśnij przycisk REG

  4. W network managerze wybierz nazwę swojej sieci, otworzy się okienko

  5. Z listy wybierz 64/128 bit hex

  6. Wpisz hasło WEP ( na opakowaniu liveboxa)

  7. Wyszukaj odpowiednie pozycje w instrukcji dotyczące tworzenia konta w tp, postępuj zgodnie z nimi w rezultacie otrzymasz swoją nazwę użytkownika i hasło.

  8. Otwórz Firefoksa i wpisz w pasek adresu 192.168.1.1

  9. Pojawi się okienko z żądaniem nazwy i hasła użytkownika - w obu przypadkach wpisz admin.

  10. Przejdź do zakładki Dostęp do Internetu, czy jak to tam idzie

  11. Wpisz nazwę i hasło użytkownika, które otrzymałeś w trakcie rejestracji, kliknij dalej, czy coś takiego, a następnie Zapisz

  12. Gotowe!!

Jeśli wykonywałeś już rejestrację komputera, konfigurowanie połączenia z internetem to wykonaj tylko kroki 1,2,4,5,6

Próbowałem nie da się. Na viście mam połączenie z liveboxem a na ubuntu nie mam :frowning: zależy mi na internecie w ubuntu ponieważ chcę na niego przejśc na stałe.

Powiedz w którym kroku masz problemy

skonfigurowałem tak jak należy wszystko w system —> administracja—> siec . Jest pokazane połączenie bezprzewodowe ustawiłem w properteries ESSiD na neostrada_51 wep key oraz ustawiłem Automatic configuration DHCP. Moim zdaniem powinno wszystko działac nie wiem czy trzeba jakieś połączenie w terminalu wpisac żeby się połączyc z internetem.

Nie rób tego przez system->administracja->sieć, ale skoro to tam zrobiłeś to wejdź jeszcze raz i wywal tą konfigurację i zrób tak jak mówię - przez aplet network manager w trayu. To pewniejsze i łatwiejsze rozwiązanie.