Ubuntu 7.4 - nieznane dla mnie błędy związane z dpkg

Od dwóch dni na laptopie z Vistą mam zainstalowane starą wersję Ubuntu 7.4. Jest w pełni zaktualizowany. od dzisiaj występuje problem z menedżerami: aktualizacji i pakietów Synaptic. Najpierw chciałem uaktualnić system do wersji 7.10 i pojawił siękomunikat:

Nie mogę też zainstalować kodeków (do radia internetowego) bo wtedy jest błąd : po uruchomieniu Menedżer pakietow Synaptic :

Bardzo proszę o pomoc . Nie znam się zupełnie na Ubuntu, nie znam też angielskiego. Byłbym bardzo wdzięczny o dokładne wyjaśnienie.

Wpisz to w terminalu:

sudo dpkg --configure -a

Jeśli błąd dalej będzie występował to:

sudo apt-get update

sudo apt-get upgrade

Albo apt-get dist-upgrade

Pojawia się komunikat:

Wystąpiły błędy podczas przetwarzania:

havp

amavisd-new

amavisd-new-milter

Spróbuj naprawić zależności:

sudo apt-get install -f

Jeśli to nie pomoże to usuń i zainstaluj ponownie pakiety, z którymi występują błędy. Jakby co usuwa się poleceniem:

sudo apt-get remove (nazwa pakietu)

A instaluje:

sudo apt-get install (nazwa pakietu)

Nic nie pomaga. Występują te same błędy podczas przetwarzania.

W dniu 08.07.2008 , o godzinie 3:30 został dopisany post przez cezar07

Pomogło-już dziabie.

czy koniecznie chcesz przez internet aktualizować?? poleciłbym aktualizację przez alternate cd… możesz ściągnąć i ewentualnie zamontować pod napęd i wtedy z obrazu by zaktualizowało, ale jeśli masz nagrywarkę po prostu ściągnij alternate cd włóż w napęd i pojawi się info że znaleziono płytę z pakietami i zachęci do aktualizacji.

wersja 32 bit

http://releases.ubuntu.com/8.04/ubuntu-8.04.1-alternate-i386.iso

wersja 64

http://releases.ubuntu.com/8.04/ubuntu-8.04.1-server-amd64.iso

jeśli nie masz nagrywarki to…

sudo mount ścieżka-do-alternatecd.iso /mnt/cdrom -o ro,loop

potem

sudo /mnt/cdrom/cdromupgrade