Zaznaczam że jestem początkującym użytkownikiem Ubuntu i Linuxa. zainstalowałem go w czasie długiego weekendu poprzez program wubi - instalacja rewelacyjna zero problemów (zainstalowałem na wolnej partycji bez systemu po przeczytaniu kilku opinii że niszczy partycje systemową). Jako że używam głównie przeglądarki internetowej i od czasu do czasu komunikatora uważam że Ubuntu jest świetnym rozwiązaniem. Compiz Fusion to jest rewelacja. Nie znam jednak odpowiedzi na kilka pytań:
Czy jest możliwość instalowania programów pobranych z internetu bez używania konsoli (ale nie programów z dodaj/usuń ani z pakietów z synaptic). Wiem że bez problemu instalują mi się programy z rozszerzeniem deb ale jak zainstalować inne np. z rozszerzeniem tar.gz - po rozpakowaniu. Chodzi mi cały czas o nie używanie terminala. a tak przy okazji- istnieją jakieś strony z programami z rozszerzeniem deb?
W jaki sposób sprawdzić jaka jest wersja linuxa? 64 czy 32 bitowa
Czy idzie ustawić w Compiz Fusion lub innych edytorach okien taką opcję żeby otwarte okna można ustawiać jak “książki na regale” bokiem z opisaną nazwą okna?
Podczas włączania pierwszy raz firefoxa pojawiły się opcje pobrania flasha. Pobrałem jedną z nich - nie pamiętam jaką i nie działają mi niektóre stronki z filmikami (np. gazeta.pl radiozet.pl - 7 dzień tygodnia- nie działa odtwarzanie audycji). Youtube działa prawidłowo. Reklamy (zablokowane ad blockiem) też działają. Jaka może być tego przyczyna i co musiałbym zainstalować.
Trochę dużo pytań jak na jeden raz i trochę rozwlekłe ale jakby ktoś znał na nie odpowiedź i podzieliłby się ze mną byłbym bardzo wdzięczny.
W repozytoriach jest bardzo duża liczba programów. Gdyby czegoś brakowało można skompilować ze źródeł, ale wtedy bez konsoli się nie obejdzie. Jeżeli jakiegoś programu ci brakuje to zainteresuj się dodatkowymi repozytoriami, wszystko jest opisane na forum ubuntu.
Hmm przychodzi mi do głowy “uname -m” z konsoli