Ubuntu i połączenia po protokole X11 i XDMCP

Potrzebuje się nauczyć nawiązywać takie zdalne sesje a z linuxa jestem raczej zielony i same problemy.

W sieci niewiele znalazłem na ten temat.

Czy ktoś będzie tak dobry i podpowie jak nawiązać połączenia po X11 i XDMCP ? Dalej już sobie jakoś dam radę sam.

Mam 2x ubuntu, jeden o nazwie host , drugi server , oba uruchomione na VirtualBox - Auto DHCP na obu IP: 10.0.2.10

-a może moze mam na sztywno wpisać?

Poczytałem różności w sieci i potem na pierwszym tak kombinowałem w konsoli:

Ale dostaję kolejno takie komunikaty

CO robię źle? Jak zrobić żeby działało?

A o XDMCP czytałem że w ubuntu podczas logowania wybiera się odpowiednią opcje by włączyć.

Pytanie, czy bez tego da się normalnie z konsoli tak jak X11 no i jak to zrobić?

Nie tak. Po pierwsze wpisz adresy ręcznie, na obu hostach muszą być różne adresy IP.

Po drugie wirtualne maszyny muszą być w wirtualnej sieci LAN - jest to jedna z możliwości konfiguracji sieciówek… minusem takiego rozwiązania jest bark internetu.

Można to obejść używając dwóch wirtualnych kart sieciowych (jedna NAT (klient DHCP), druga wirtualny LAN (adres wpisany z palca)) na jednej z maszyn i włączenia routingu. Wówczas drugą maszynę konfigurujesz dla tej pierwszej (np.: brama na drugim to adres IP interfejsu vLAN pierwszej maszyny itd)

tak myślałem że będzie trzeba ręcznie wpisać :?

W obu systemach mam po 2 sieciówki, eth0 - manual, eth1 - auto dhcp

W systemie A wpisałem: IP 192.168.1.2, Maska 24, Brama 0.0.0.0

W systemie B: IP 192.168.1.3, Maska 24, Brama 192.168.1.2

-tylko z tym włączeniem routingu to nie wiem co to ma być. :frowning: Mogę prośić o wyjaśnenie takie w wersji dla idiotów? :lol:

Co do robienia routera na systemie Linux, to jest temat nie z tej bajki.

Poszukaj na Google, np.: http://debian.linux.pl/viewtopic.php?t=4706

Natomiast co do sedna problemu:

Konfiguracja maszyn powinna wyglądać tak (z punktu widzenia VB):

Maszynka 1: Karta 1:

Attached to: NAT