Ubuntu - konfiguracja karty WiFi (Pentagram P 6132-08)

Witam :wink:

Chciał bym się na zawsze pozbyć " pasożyta " firmy Microsoft i przejść na Ubuntu…

Niestety moja wiedza o nim jest bardzo a to bardzo niska. Chciał bym by ktoś wytłumaczył mi krok po kroczku jak dziecku , w jaki sposób skonfigurować wifi, kartę usb Pentagram P 6132-08, tak by mi ją wykrywało i łączyło za jej pomocą.

bardzo proszę jestem naprawdę zielony jeśli chodzi o linux :slight_smile:

W przypadku linux nie jest ważne jaka to jest karta wi-fi, ważne jest na jakim chipsecie działa. Najprościej ściągni jakiego linuksa np. Ubuntu lub Mint i uruchom system w trybie live cd (system uruchamia się z płyty bez wprowadzania zmian na dysku twardym) i po prostu sprawdź czy działa, jest duża szansa że zadziała out-of-box. Jeżeli nie będzie działać możesz zapodać wynik

lspci

Po prostu włącz terminal i to wpisz i daj enter, to co się wyświetli kopiujesz i wklejasz na forum.

Tutaj raczej lsusb , bo karta podłączana przez USB.

komenda lsusb

Bus 004 Device 001: ID 1d6b:0001 Linux Foundation 1.1 root hub

Bus 003 Device 001: ID 1d6b:0001 Linux Foundation 1.1 root hub

Bus 002 Device 002: ID 046d:c50a Logitech Inc.Cordless Mouse

Bus 002 Device 001: ID 1d6b:0001 Linux Foundation 1.1 root hub

Bus 001 Device 001: ID 0bda:8171 Realtek Seniconductor Corp. RTL8188SU 802.11 nWLAN ADAPTER

Bus 001 Device 001: ID 1d6b:0002 Linux Foundation 2.0 root hub

W takim razie już wiesz czego szukać, twój czipset to RTL8188SU. Pokaż jeszcze najpierw wynik polecenia

ifconfig -a

Pozdrawiam!

komenda

ifconfig -a

ubuntu@ubuntu:~$ ifconfig -a

eth0 Link encap:Ethernet HWaddr 00:0a:48:09:78:0a  

          inet6 addr: fe80::20a:48ff:fe09:780a/64 Scope:Link

          UP BROADCAST MULTICAST MTU:1500 Metric:1

          RX packets:0 errors:0 dropped:0 overruns:0 frame:0

          TX packets:0 errors:9 dropped:0 overruns:0 carrier:18

          collisions:0 txqueuelen:1000 

          RX bytes:0 (0.0 B) TX bytes:0 (0.0 B)