Udostępnianie połączenia - DNS działa, bramka nie

Próbuję uruchomić udostępnianie połączenia na dosyć świeżej instalacji Widnows XP (1 miesiąc) z połączenia WLAN na kartę LAN. Wszystko jest ładnie, komputery się widzą i pingują, ale gdy z komputera klienta próbuję pingować dowolny adres, to adres (wp.pl, onet.pl, google.pl) ten jest tłumaczony na ip, ale otrzymuje brak odpowiedzi. (upłynął limit czasu żądania) Myślałem, że jest to wina komputera klienta (Windows 2000), ale ten sam problem jest gdy próbowałem podłączyć inny komputer (z Windows 7). Dns działa, bramka nie. Na komputerze który dzieli połączenie jest zainstalowany Outpost Firewall. Próbowałem go wyłączać, ale nadal jest ten sam problem. Czy ktoś ma jakiś pomysł co może być przyczyną takiej usterki? Będę wdzięczny za wszelkie uwagi.

PS. Tylko proszę bez odpowiedzi “kup se router”, ponieważ mam router, a udostępnianie potrzebuje uruchomić dla celów testowych (mam pewne problemy na komputerze Widnows 2000 ze stabilnością połączenia WLAN mimo pełnego zasięgu i muszę sprawdzić czy jest sens zastąpić sieć bezprzewodową LANem; nie chcę ciągnąć kabli przez całe mieszkanie bez potrzeby)

Czy na tym drugim komputerze adresem bramy nie powinien być adres komputera udostępniającego? Jeśli tak nie masz, to sprawdź.