Udostępnianie połączenia internetowego (Lubuntu)

Witam serdecznie, jestem nowa w systemie Linux, na “głównym komputerze” mam zainstalowany system Xubuntu 11.10, a na komputerze dzieci Lubuntu 11.10 (niestety tylko ten płynnie działa na starym komputerze)

Łączę się z siecią poprzez połączenie radiowe (kabel z “wkrętką” do sieciówki), a komputery (w dawnym Windows) bez problemu łaczyłam za pomocą kart sieciowych (zintegrowanych) przy pomocy kabla skrosowanego.

W chwili obecnej raz próbowałam włączyć udostępnianie na Linux’ie (lubuntu) , ale niestety wg poradnika na stronie Ubuntu tylko namieszałam, czy mogłabym prosić o porady krok po kroku z dokładnymi (do mojego sprzetu itp) nazwami/ komendami ?

Proszę tylko powiedzieć, co miałabym podać, jakie dane.

Z góry serdecznie dziękuję, Maja

Tutaj masz wszystko fajnie opisane, jak się za to zabrać http://dug.net.pl/tekst/31/udostepnieni … 28masq%29/

Pozdrawiam!

Dziękuję, przeczytałam poradę ,ale dalej jestem w kropce… czasami mam wrażenie , że terminal nie reaguje ew. odrzuca to co wpisuję…

Próbowałam wcześniej z tej porady coś wywnioskować,ale tez nie wyszł :frowning:

http://www.ubucentrum.net/2009/03/udost … ego-w.html

Czy możesz mi pomóc dokładniej z podziałem łącza? (chwilowo nie mogę kupić routera,

a to byłoby chyba łatwiejsze)… A dzieci już wojnę toczą przy 1 komputerze :frowning:

Podam szczegóły, jeśli coś więcej potrzeba, proszę pisać co podać i jak

to “odczytać” (np jaką komendą uzyskam info)

  1. Internet mam od dostawcy drogą radiową (do sieciówki kabel z okrągłą

wtyczką)… (nie mam routera , a jedynie łącze bezpośrednie , a komp z kompem - kabel skrosowany)

  1. komputery w domu łączą się kablem skrosowanym za pomocą odrębnych

kart sieciowych (w Windows wystarczyło ustawić nr dostępu i działało )

Moje nr od dostawcy internetu to :

IP 192.168.0.126

Maska 255.255.255.0

Brama 192.168.0.254

DNS 194.204.152.34, 1194.204.159.1

I tak mam ustawione obecnie by korzystać z sieci.