Udostępnianie połączenia internetowego - Windows 7

Witam,

Próbuję udostępnić połączenie internetowe (łącznie z możliwością przesylu danych za pomocą kabla Ethernet) z komputera nr 1 na komputer nr 2 korzystając z funkcji udostepniania połączenia internetowego dostępnej w Windows 7.

Komputer 1 (HOST): Dell XPS L702x (laptop)

Konputer 2 (KLIENT): Dell XPS8500 (desktop)

Komputer nr 1 korzysta z dotępu do Internetu za pośrednictwem WiFi

Komputer nr 1 i Komputer nr 2 zostały połączone za pośrednictwem kabla Ethernet (“zwykły”, nie krosowany)

Komputer nr 1 i Komputer nr 2 wyposażone są w 1Gbps kartę ethernet

Komputer nr 1:

We własciwościach karty bezprzewodowej zostało ustawione udostępnianie połaczenia internetowego i pojawił się dopisek - SHARED

We właściwościach karty ethernet w protokole TCP/IP v4 zsostały automatycznie ustawione

IP: 192.168.137.1

Subnet Mask: 255.255.255.0

Komputer nr 2:

Karta bezprzewodowa została wyłączona.

We właściwościach karty ethernet w protokole TCP/IP v4 ustawiłem opcję automatycznego pozyskiwania ustawień.

W programie Total Commander na komputerze nr 2 uruchomiłem widok otoczenia sieciowego, w ktorym widoczny jest komputer nr 1 i udostępnione na nim katalogi. Podczas próby kopiowania wszystko przebiega pomyślnie i przesył danych “po kablu” nie stanowi problemu. Niestety dostępu do internetu nie ma.

Po uruchomieniu karty bezprzewodeowej na komputerze nr 2 dostęp do internetu realizowany jest przez tę kartę i przesył danych miedzy komputerami odbywa się po sieci WiFi, a nie po kablu, co jak wiadomo odbywa sie z dużo mniejszą prędkością.

Proszę o pomoc i ewentualne sugestie za które z góry dziękuję.

* Komputer drugi (klient): zaczanij od pokazania ipconfig /all

* Komputer pierwszy: testowo wyłącz firewall.

* Na komputerze klient (drugi) ustaw statycznie IP: 192.168.137.2, 255.255.255.0, brama: 192.168.137.2, DNS 8.8.8.8

* Na komputerze drugim sprawdz, czy możesz “pingować” komputer pierwszy (ping 192.168.137.1) - trzeba się upewnić, czy karty sieciowe radzą sobie z rozpoznaniem, że nie spina ich switch/hub.

Bardzo dziękuję za odpowiedź. Zgodnie z poradą wykonałem wszystkie kroki:

Komputer nr 2:

IP config /all

Automatycznie pozyskiwane ustawienia w protokole TCP/IP v4 to:

IP: 192.164.137.161

Subnet Mask: 255.255.255.0

Default Gateway: 192.168.137.1

DNS Servers: 192.168.137.1

Komputer nr 1: Firewall jest wyłączony

Komputer nr 2: Wprowadzono nowe ustawienia

IP:192.168.137.2

Subnet Mask: 255.255.255.0,

Default Gateway: 192.168.137.2

DNS Servers: 8.8.8.8

Po wrowadzeniu wszystkich ustawień, na komputerze nr 2 został wykonany test PING 192.168.137.1

Oto wyniki:

Ping statistics for 192.168.137.1:

Packet: Sent=4, Received=4, Lost=0

Pomyliłem się, na komputerze drugim Default Gateway ma być 192.168.137.1 (czyli adres IP pierwszego komputera). Po tej zmianie spróbuj jeszcze raz, ale:

ping 8.8.8.8

Zmieniłem ustawienia i wszystko śmiga aż miło. Wieeeeelkie dzięki za pomoc i miłego wieczoru życzę.

Dodane 17.09.2013 (Wt) 21:21

No i przestało działać. Szczerze mówiąc nie korzystam z dostępu do internetu na komputerze nr 2 zbyt często, mimo to zależało mi na tym by ów dostęp mieć. Gdy zajrzałem na komputer nr 2 wczoraj wieczorem okazało się że dostępu nie ma. W otoczeniu sieciowym każdego z nich oba komputery widzą się nawzajem. Niestety na komputerze 2 nie ma dostępu do Internetu.

Karta ethernet na komputerze nr 1 wyświetla informację UNIDENTIFIED NETWORK.

Z kolei karta ethernet na komputerze nr 2 wyświetla informację NETWORK 2.

Obie kart są skonfigurowane zgodnie z tym co napisałeś wcześniej.

Czy mógłbyś mi poradzić co w tej kwestii zrobić?