Udostępnianie WWW w Windows Server 2008 R2

Witam, bo nie znalazłem rozwiązania. Chciałbym się dowiedzieć jak udostępnić stronę WWW, ale tak, żeby za pomocą narzędzi w Windows Server 2008 R2. Fajnie by było, jakby pisało, jak je włączyć (polskie i angielskie nazwy elementów, w które się wklikuje) i jak na dłuższą metę z nimi postępować. Byłbym rad, widząc screeny i strzałeczki, co i gdzie. Jestem początkujący, więc obok wszystkich skrótów proszę o rozwinięcia i definicję, co to i po co. Przez udostępnienie, mam na myśli, żebym, mając zapisaną [stronę] na swoim komputerze, stronę mógł otworzyć wpisując adres (który bym sobie wybrał) np. w szkole, normalnie nic ni ustawiając, nie grzebiąc. Proszę o wyrozumiałość, jeśli chodzi o wymagania. :lol:

Jeżeli dobrze wnioskuję, to chcesz udostępniać stronę www. Nie jest to zadanie łatwe, jeżeli stawiasz na własnym serwerze. Zrobienie strony to jeden krok. Następnie musisz posiadać odpowiednie łączę, musisz odpowiednio serwer zabezpieczyć, musisz wykupić domenę, także jest trochę z tym zachodu. Jeżeli chcesz potrenować stawianie serwerów www, to póki co najlepiej na początek w sieci lokalnej, a później wybrać się na większą wioskę o nazwie internet.

Wydawało mi się, że dobrze opisałem, ale skoro wiesz, to dobrze. Mógłbyś napisać, jak to zrobić w sieci lokalnej? #-o

Może za bardzo wyjechałem z tą siecią lokalną. Najlepiej, poczytaj na temat IIS. To jest serwer www od Microsoft-u. Następnie jak już napiszesz stronę, pobawisz się tym IIS to w przeglądarce internetowej wpisujesz localhost i powinna Ci się pojawić strona generowana przez serwer. Jeżeli chcesz się pobawić, jak strona zachowuje się na innym komputerze, to musisz połączyć dwa komputery w sieci (jeżeli masz dwa). Nie będę pisał jak się to robi, masz Google lub Binga od tego. I jak chcesz, aby na drugim kompie była wyświetlana strona to wpisujesz adres IP serwera.