Udostępnienie internetu do drugiego domu

Witam

Chciałbym udostępnić połączenie internetu do drugiego budynku. Właściwie domy są ze sobą złączone ale jak by nie było dzieli je 6 grubych ścian :o

Nie znam się na tym :mrgreen: ale myślałem o routerze, chociaż nie wiem czy jakiś ma taką siłę sygnału. Z internetem się łącze bezprzewodowo. W 1 domu jest antena i kabel doprowadzony do karty sieciowej (na oko to kabel BNC albo RP-MSA) ale ten komputer z kartą zabieram do tego drugiego domu. Doradźcie coś, ja jestem od Hardware :stuck_out_tongue:

p.s jak router to żeby był z Wi-Fi (tzn. żeby był internet bezprzewodowy w laptopie :lol: )

kabel to H-155, wtyczki to RP-SMA.

żeby to udostępnić routerem potrzebujesz najpierw accesspointa-klienta, który będzie odbierał sygnał radiowy i podawał na router sygnał ethernetowy.

jeśli koniecznie chcesz sygnał dalej przesłać radiowo, to zrób to wzdłuż ściany zewnętrznej lub dachu, wystawiając małe anteny panelowe za okno.

jeśli niekoniecznie radiowo, to na klienta kup sobie np linksysa wrt-54gl, działa stabilnie, ma wbudowany switch na 4porty i można mu wgrać linuxa. wtedy do drugiego komputera ciągniesz kabelek utp i też działa.

dzięki za odpowiedź. Czyli muszę kupić Accespointa i router. I teraz albo kupić 2 anteny albo ciągnąć kabel RJ-45 ?

tzn. ja mam jednego kompa, a drugi to co najwyżej laptop bezprzewodowo

A jak bym najprościej kupił kabel H155 ? :mrgreen:

ale laptop musi mieć gdzieś w okolicy nadajnik, chyba że chcesz używać go bezprzewodowo na zewnętrznej antenie wystawionej za okno, ale to niewiele ma wspólnego z bezprzewodowością.

jak chcesz przenieść umiejscowienie komputera podłączonego do anteny ISP, albo położenie accesspointa-klienta, to lepiej przenieść całą antenę razem z kablem, niż dokładać dodatkowy kabel, bo to się odbija na jakości sygnału.