Udostępnienie sieci Wifi dla sąsiada

Moi drodzy forumowicze…chciałbym zapytać o nastepujacą zecz…
Mam internet swiatłowodowy, modem jest podłoączony kablem do komputera,i mam taka prędkosć jaka powinienem mieć…na kompie robię przelewy itd itp
Natomiast na wi -fi przegladam internet telefonem i nic nie robie waznego.
A moje pytanie brzmi: czy stało by sie cos jak bym udostępnił wi fi sasiadowi? tzn czy mogłby podejrzec te moje sprawy bankowe?
pytam bo jestem laikiem… dziekuje za odpowiedzi :slight_smile:

Przede wszystkim, będziesz prawnie odpowiedzialny za rzeczy które będzie robił na twoim wifi. Jeżeli jest w twojej sieci może np. drukować z druarki, wykrywać urządzenia itp jeżeli podłączałeś się jako do sieci domowej. Jeżeli zhakowałby ci router może przeprowadzić atak man in the middle i spreparować strony bankowe dla przechwycenia haseł.

Routery czy AP mają czasem taką funkcje, która się nazywa sieć gościnna do uruchomienia, więc jeżeli masz coś takiego to z tego powinieneś skorzystać.

Jeżeli ufasz sąsiadowi jak swojej dziewczynie to możesz, ale to o wiele większe ryzyko niż zaufanie do niej :stuck_out_tongue:

Może kiepski żart, ale z przymrużeniem oka go potraktuj. Ja wyznaje zasadę ufam sobie i najbliższym, reszcie nie. Najbliżsi to rodzina, dziewczyna staje się rodziną jak jest na papierze to, a poza tym jak chce się być bezpiecznym to intercyza bez niej może być jak z tymi atakami na router co napisał @aasereht :slight_smile:

szczerze mówiac nie wiedziłem ( jako laik) ze takie ‘‘czary’’ są mozliwe … dlatego wole zapytac bardziej kompetentne osoby…Jednak sobie odpuszcze udostepnienie sieci, za duze ryzyko…
Bardzo dziekuje za odpowiedzi.

Sieć domowa to twój azyl jak ten azyl pod kołdra w łóżku :slight_smile: Można kogoś wposcic, ale i tak zawsze mniejsze lub większe ryzyko :stuck_out_tongue:

Można bez problemu, o ile router ma opcje sieci dla gościa, wtedy tworzy osobną podsieć i po temacie.
Ewentualnie podpina się dodatkowy AP jako osobna podsieć.