Udrożnianie przepustowości Internetu przy ściaganiu torrenta

Cześć. ( mam nadzieję,że w dobrej sekcji wystawiłem ten wątek)

Do pobierania torrentów używam najnowszej wersji uTorrent .Nie jestem informatykiem i mam problem w rozwiązaniu tego problemu . Mianowicie w małej firmie mamy Internet od lokalnego dostawcy ,jest to 4 Mb/s ,podzieliliśmy sygnał routerem na 6 komputerów . Chodzi o to ,że gdy na jednym komputerze współpracownik ściąga od dostawcy z serwera jakiś plik .torrent to mimo,że transfer jest bardzo ubogi bo tylko jakiś ~50kb/s to nikt z pozostałych nie może normalnie korzystać z Internetu , nie ładują się strony ,maile nie dochodzą . Próbowałem nawet plików jakiś gier ,filmów , niektóre ściągały się bardzo szybko 300-400 kb/s ( co pewnie zależy od serwera i peerow ,seerdow ? ) ,a inne podobnie jak pliki od zleceniodawców . Mamy pytanie - czy pliki torrent i programy które je obsługują zajmują całą przepustowość łącza,są priorytetowymi pakietami ? , czy jest to sprawa złego ustawienia na routerze , lub programów do obsługi .torrent ( wspomniany uTorrent) ?

Bardzo proszę o pomoc bo problem już jest strasznie irytujący , dzięki !

Dobry dział oraz bardzo dobry program wybrany do tego działania.

Peer to osoba / maszyna pobierająca i nie mająca całości na dysku swojego komputera.

Seed to osoba / maszyna wysyłająca, mająca całą zawartość ściągniętą na swój komputer.

W opcjach uTorrent`a lub klikając na prawy dolny róg okna po prawej od “U:” (lub strzałki skierowanej w górę) w liczby Prawym Przyciskiem Myszki (PPM) ograniczasz wysyłanie do najmniejszej możliwej wartości (po kliknięciu raz, klikasz tak samo drugi raz, dostępne wartości będą jeszcze mniejsze). W opcjach nigdy nie ustawiaj “0” ( zero ), bo to daje użycie pełnego łącza wysyłania usuwając ograniczenia…

Całkiem możliwe że tu chodzi o złe ustawienia na routerze ,a konkretnie o QoS.