Układ współrzędnych w Borland C++ Builder


(max1910) #1

Witam!

Jestem nowicjuszem w programowaniu w Borland C++ Builder. Mam do napisania program w którym sześcian będzie obracany względem danej osi. Mogę korzystać jedynie z bibliotek c++ i nie stosowac ani OpenGL ani

DirectX. Nie wiem jak w Borland C++ Builder odczytać z np z prawoskrętnego układu współrzędnych wartość z? Potrafię odczytać współrzędne x,y i brakuje mi tej trzeciej współrzędnej z. Może macie jakiś pomysł ?

Pozdrawiam!


([alex]) #2

Musisz matematycznie wszystko liczyć np: rzut izometryczny.

Nie ma trzeciej współrzędnej na płaskiej bitmapie.


(Monczkin) #3

max1910 , nazwij proszę temat konkretnie, bez zbędnych problemów w tytule, zgodnie z zasadami pisania na forum. Inaczej wyciągnę konsekwencje.

viewtopic.php?f=16&t=394978


(max1910) #4

Miałeś rację z rzutem izometrycznym. Dzięki twojej wskazówce mój sześcian "odżył".