Witam. Co jest podstawą ubiegania się o ulgę za internet podczas rozliczania się z US? Taki dokument, czy taki dokument? A może obydwa zusammen?
O tą ulgę się nie ubiegasz, po prostu rozliczasz wydatki na dostęp do internetu w zeznaniu rocznym poniesione w roku podatkowym 2011, udokumentowane fakturami VAT wystawionymi przez Twojego dostawcę.
Tylko jeden z tych dokumentów jest fakturą VAT, więc tylko ten jeden bierzesz pod uwagę.
W sieci pełno jest opisów jak to rozliczyć, tu masz pierwszy z brzegu: http://www.pit.pl/ulga-internet/
Dzięki. A, i czy Urząd Skarbowy w jakiś sposób będzie sprawdzał czy mam te faktury czy uwierzy mi na słowo?
Ja dla bezpieczeństwa zasłonił bym jeszcze numer klienta i nabywcę.
A co do sprawy to ostatnio czytałem (już nie pamiętam gdzie) że w tym roku można rozliczyć się bez okazywania faktur lecz urząd skarbowy chyba w ciągu 5 lat może nas o nie prosić.
Jeśli się mylę niech mnie ktoś poprawi.
W tym roku nie trzeba mieć faktur, ale wypad je posiadać na wypadek wezwania do skarbowego. Dokładnie do rozliczenia ulgi potrzebujesz potwierdzeń wpłat, a faktury jak masz w wersji papierowej proponuje gdzieś trzymać na wszelki wypadek - w ubiegłym roku miałem zaszczyt być wezwany przed oblicze US i kontrolowana właśnie była podstawa do ulgi - nie maiłbym faktur i ulga by się już nie należała.
Dzięki za wszystkie odpowiedzi. Zatrzymam sobie faktury w wersji papierowej i nikt mi nic nie zarzuci;]