Unreal Tournament 1999 Demo nie chce się uruchomić na Ubuntu

Tak jak w temacie. Gdy wchodzę do System\UnrealTournament to pojawia się logo UT z Tuxem i znika i nic się dalej nie dzieje. Jak uruchomić UT 1999 Demo na Ubuntu 11.10?

Na pewno powinno się uruchamiać plik .exe, a nie jakąś natywną binarkę lub skrypt?

o.O - exe.

Uwierz - nie zadziała; zainstaluj Wine.

Uruchamiam plik UnrealTournament, nie wiem czy to exe. czy skrypt

Ja nie wiem, we właściwościach pisze tylko “Program”

Pokaż, co wyświetla terminal przy uruchamianiu.

Nic, nie ma terminala

tux35 , uruchom przez terminal.

./nazwa_pliku

Oczywiście przed uruchomieniem nadaj prawa do uruchamiania, jeśli jeszcze nie nadałeś.

Demo jest już stare i pewnie bez kombinacji się nie obędzie. Pełna wersja działa na Linuksie do dziś, bo jest(był?) odpowiedni support, który stworzył patche aż do v451. Demo pewnie stoi w miejscu. A że full działa to wiem, bo sam pykam w niego pod Pingwinkiem.

To jak zainstalować UT 1999 Full? Tymi instalatorami?: http://updates.wupra.com/ut/

Nie - one są przeznaczone dla Unreal Antologia, które dostępne jest w Wupra. Potrzebujesz dwie rzeczy:

  • instalator (v436, zgłaszałem dawno temu by uaktualnili, no ale… Gdybym miał płytkę z wersją retail, przygotowałbym instalator, lecz mam Antologię z Wupra): http://liflg.org/?catid=6&gameid=51

  • teraz patch do wersji 451, który wypakowujemy do folderu z grą: http://utpg.org/

Polecam zachować sobie gdzieś pliczki, tak na wszelki wypadek. Liflg raczej nie zniknie, lecz UTPG wisi raczej martwe już od dawna, więc nie zdziwię się, jeśli pewnego dnia stronka padnie (ostatni news, spójrz na datę). Jeśli masz dwurdzeniowy procesor, możesz trafić na problem z prędkością rozgrywki (jakieś 150% szybkości gry, to bug silnika graficznego, gdy Unreal Engine był tworzony, kto śnił o procesorach wyższych nawet niż 500MHz a co dopiero wielordzeniowych :slight_smile: Jednak i na to są metody). Jak wspominałem jednak ostatnio, Ubuntu nie jest już dobrym distrem do UT. Gra korzysta z systemu dźwięku OSS (Open Sound System) - nic nowego, chyba każda gra w tym czasie z niego korzystała. I nie byłoby w tym nic złego, gdyby…Ubuntu (a raczej Canonical) nie wyrzuciło go ze swoich kerneli. Teraz dźwięk idzie przez wrappery PulseAudio, co generuje tak z 2 sekundy opóźnień w dźwięku (bug zgłoszony, ale kto będzie się przejmował tak niskim priorytetem problemu). Wyjście - stare jajko jakieś jeszcze z OSS, rekompilacja jajka z użyciem OSS, używanie wrapperów z opóźnieniami, inne distro, lub próby z Wine (działa, ale nie wiem czy nadal bezproblemowo).