Witam. Już na początku chciałabym zaznaczyć, że nie jestem jakoś super obeznana w tematyce sprzętowej.
Chciałabym dowiedzieć się które podzespoły mogłabym wymienić jak i uzyskać porady jakie wybrać, by przyspieszyć działanie systemu i poprawić płynność działania gier.
Jestem w stanie przeznaczyć na modernizację do 1000 zł.
Podsumowanie
System Operacyjny
Microsoft Windows 7 Home Premium 64-bit SP1
CPU
Intel Core i5 3450 @ 3.10GHz 46 °C
Technologia Ivy Bridge 22nm
RAM
4,00GB 1-Kanałowy DDR3 @ 624MHz (9-9-9-24)
Płyta Główna
Gigabyte Technology Co., Ltd. H61M-S1 (Intel Core i5-3450 CPU @ 3.10GHz) 28 °C
Grafika
ASUS VW193D (1440x900@60Hz)
1024MBGeForce GTX 550 Ti (Undefined) 42 °C
Dyski Twarde
932GB Seagate ST1000DL002-9TT153 ATA Device (SATA) 39 °C
Napędy Optyczne
TSSTcorp CDDVDW SH-222BB ATA Device
XYFGX FWH6349ANW5Y SCSI CdRom Device
Audio
Realtek High Definition Audio
CPU
Intel Core i5 3450
Rdzenie 4
Wątki 4
Nazwa Intel Core i5 3450
Nazwa Kodowa Ivy Bridge
Obudowa Socket 1155 LGA
Technologia 22nm
Specyfikacja Intel Core i5-3450 CPU @ 3.10GHz
Nazwa Rodziny 6
Rozszerzona Nazwa Rodziny 6
Model A
Rozszerzona Nazwa Modelu 3A
Stepping 9
Rewizja E1
Zestawy Instrukcji MMX, SSE, SSE2, SSE3, SSSE3, SSE4.1, SSE4.2, Intel 64
Wirtualizacja Wspierany, Włączony
Hyperthreading Wspierany, Wyłączony
Prędkość Wentylatora 1510 RPM
Taktowanie Magistrali 99,8 MHz
Fabryczne Taktowanie Rdzenia 3100 MHz
Fabryczne Taktowanie Magistrali 100 MHz
Średnia Temperatura 46 °C
Pamięci Podręczne
Pamięć Podręczna L1 Danych 4 x 32 KBajtów
Pamięć Podręczna L1 Kodu 4 x 32 KBajtów
Rozmiar Zunifikowanej Pamięci Podręcznej L2 4 x 256 KBajtów
Rozmiar Zunifikowanej Pamięci Podręcznej L3 6144 KBajtów
Rdzeń 0
Taktowanie Rdzenia 3392,3 MHz
Mnożnik x 34,0
Taktowanie Magistrali 99,8 MHz
Temperatura 45 °C
Wątek 1
APIC ID 0
Rdzeń 1
Taktowanie Rdzenia 3292,5 MHz
Mnożnik x 33,0
Taktowanie Magistrali 99,8 MHz
Temperatura 44 °C
Wątek 1
APIC ID 2
Rdzeń 2
Taktowanie Rdzenia 3392,3 MHz
Mnożnik x 34,0
Taktowanie Magistrali 99,8 MHz
Temperatura 46 °C
Wątek 1
APIC ID 4
Rdzeń 3
Taktowanie Rdzenia 3292,5 MHz
Mnożnik x 33,0
Taktowanie Magistrali 99,8 MHz
Temperatura 50 °C
Wątek 1
APIC ID 6
RAM
Sloty pamięci
Wszystkie sloty pamięci 2
Używanie sloty pamięci 1
Wolne sloty pamięci 1
Pamięć
Typ DDR3
Rozmiar 4096 MBajtów
# Kanałów 1
Częstotliwość DRAM 665,2 MHz
Opóźnienie CAS# (CL) 9 taktów
Opóźnienie RAS# do CAS# (tRCD) 9 taktów
RAS# Precharge (tRP) 9 taktów
Czas Cyklu (tRAS) 24 taktów
Command Rate (CR) 1T
Pamięć Fizyczna
Zużycie Pamięci 43 %
Całkowita Fizyczna 3,96 GB
Dostępna Fizyczna 2,23 GB
Całkowita Wirtualna 7,93 GB
Dostępna Wirtualna 5,90 GB
SPD
Liczba Modułów SPD 1
Slot #1
Typ DDR3
Rozmiar 4096 MBajtów
Producent Nieznane
Maksymalna Przepustowość PC3-10700 (667 MHz)
Numer Części GR1333D364L9/4G
SPD Ext. EPP
JEDEC #4
Częstotliwość 685,7 MHz
Opóźnienie CAS# 9,0
RAS# do CAS# 9
RAS# Precharge 9
tRAS 25
tRC 34
Napięcie 1,500 V
JEDEC #3
Częstotliwość 609,5 MHz
Opóźnienie CAS# 8,0
RAS# do CAS# 8
RAS# Precharge 8
tRAS 22
tRC 30
Napięcie 1,500 V
JEDEC #2
Częstotliwość 533,3 MHz
Opóźnienie CAS# 7,0
RAS# do CAS# 7
RAS# Precharge 7
tRAS 20
tRC 27
Napięcie 1,500 V
JEDEC #1
Częstotliwość 457,1 MHz
Opóźnienie CAS# 6,0
RAS# do CAS# 6
RAS# Precharge 6
tRAS 17
tRC 23
Napięcie 1,500 V
Płyta Główna
Producent Gigabyte Technology Co., Ltd.
Model H61M-S1 (Intel Core i5-3450 CPU @ 3.10GHz)
Wersja To be filled by O.E.M.
Dostawca Chipsetu Intel
Model Chipsetu Ivy Bridge
Rewizja Chipsetu 09
Dostawca mostka południowego Intel
Model mostka południowego H61
Rewizja mostka południowego B3
Temperatura systemu 28 °C
BIOS
Marka American Megatrends Inc.
Wersja F5
Data 2012-03-23
Napięcie
CPU CORE 1,068 V
MEMORY CONTROLLER 2,220 V
+3.3V 2,916 V
+5V 4,919 V
+12V 8,880 V
-12V (3,744) V
-5V (6,000) V
+5V HIGH THRESHOLD 2,822 V
CMOS BATTERY 1,632 V
Dane PCI
Gniazdo NIEZNANY
Typ Gniazda NIEZNANY
Stan Gniazda W Użyciu
Szerokość Magistrali Nieznany
Przeznaczenie Gniazda J6B2
Numer Gniazda 0
Gniazdo NIEZNANY
Typ Gniazda NIEZNANY
Stan Gniazda W Użyciu
Szerokość Magistrali Nieznany
Przeznaczenie Gniazda J6B1
Numer Gniazda 1
Gniazdo NIEZNANY
Typ Gniazda NIEZNANY
Stan Gniazda W Użyciu
Szerokość Magistrali Nieznany
Przeznaczenie Gniazda J6D1
Numer Gniazda 2
Gniazdo NIEZNANY
Typ Gniazda NIEZNANY
Stan Gniazda W Użyciu
Szerokość Magistrali Nieznany
Przeznaczenie Gniazda J7B1
Numer Gniazda 3
Gniazdo NIEZNANY
Typ Gniazda NIEZNANY
Stan Gniazda W Użyciu
Szerokość Magistrali Nieznany
Przeznaczenie Gniazda J8B4
Numer Gniazda 4
Gniazdo NIEZNANY
Typ Gniazda NIEZNANY
Stan Gniazda W Użyciu
Szerokość Magistrali 32 bit
Przeznaczenie Gniazda J8B3
Numer Gniazda 5
Grafika
Monitor
Nazwa ASUS VW193D na NVIDIA GeForce GTX 550 Ti
Rozdzielczość 1440x900 pikseli
Rozdzielczość Robocza 1440x860 pikseli
Stan Włączony, Podstawowy
Szerokość Monitora 1440
Wysokość Monitora 900
Głębia Kolorów Monitora 32 bitów na piksel
Częstotliwość Odświeżania Monitora 60 Hz
Urządzenie \\.\DISPLAY1\Monitor0
GeForce GTX 550 Ti
GPU GF116
ID Urządzenia 10DE-1244
Rewizja A2
Podsprzedawca Undefined (0000)
Aktualny Poziom Wydajności Level 2
Aktualna Częstotliwość GPU 405 MHz
Aktualna Częstotliwość Pamięci 324 MHz
Aktualny 810 MHz
Napięcie 0,950 V
Rozmiar Układu 238 mm2
Data Publikacji Mar 15, 2011
Wsparcie dla DirectX 11.0
Wsparcie dla OpenGL 5.0
Interfejs Magistrali PCI Express x16
Temperatura 42 °C
Wersja sterownika 9.18.13.2014
Wersja BIOS'u 70.26.20.00.00
Liczba ROP 32
Liczba Shaderów 192 zunifikowany
Pamięć 1024 MB
Liczba poziomów wydajności: 3
Level 1 - "Default"
Częstotliwość GPU 50 MHz
Częstotliwość Pamięci 135 MHz
Częstotliwość Shader'a 101 MHz
Level 2 - "2D Desktop"
Częstotliwość GPU 405 MHz
Częstotliwość Pamięci 324 MHz
Częstotliwość Shader'a 810 MHz
Level 3 - "3D Applications"
Częstotliwość GPU 900 MHz
Częstotliwość Pamięci 2052 MHz
Częstotliwość Shader'a 1800 MHz
OpenGL
Wersja 4.3.0
Dostawca NVIDIA Corporation
Rendered GeForce GTX 550 Ti/PCIe/SSE2
Wersja GLU 1.2.2.0 Microsoft Corporation
Wartości
GL_MAX_LIGHTS 8
GL_MAX_TEXTURE_SIZE 16384
GL_MAX_TEXTURE_STACK_DEPTH 10
Rozszerzenia GL
GL_AMD_multi_draw_indirect
GL_ARB_arrays_of_arrays
GL_ARB_base_instance
GL_ARB_blend_func_extended
GL_ARB_clear_buffer_object
GL_ARB_color_buffer_float
GL_ARB_compatibility
GL_ARB_compressed_texture_pixel_storage
GL_ARB_conservative_depth
GL_ARB_compute_shader
GL_ARB_copy_buffer
GL_ARB_copy_image
GL_ARB_debug_output
GL_ARB_depth_buffer_float
GL_ARB_depth_clamp
GL_ARB_depth_texture
GL_ARB_draw_buffers
GL_ARB_draw_buffers_blend
GL_ARB_draw_indirect
GL_ARB_draw_elements_base_vertex
GL_ARB_draw_instanced
GL_ARB_ES2_compatibility
GL_ARB_ES3_compatibility
GL_ARB_explicit_attrib_location
GL_ARB_explicit_uniform_location
GL_ARB_fragment_coord_conventions
GL_ARB_fragment_layer_viewport
GL_ARB_fragment_program
GL_ARB_fragment_program_shadow
GL_ARB_fragment_shader
GL_ARB_framebuffer_no_attachments
GL_ARB_framebuffer_object
GL_ARB_framebuffer_sRGB
GL_ARB_geometry_shader4
GL_ARB_get_program_binary
GL_ARB_gpu_shader5
GL_ARB_gpu_shader_fp64
GL_ARB_half_float_pixel
GL_ARB_half_float_vertex
GL_ARB_imaging
GL_ARB_instanced_arrays
GL_ARB_internalformat_query
GL_ARB_internalformat_query2
GL_ARB_invalidate_subdata
GL_ARB_map_buffer_alignment
GL_ARB_map_buffer_range
GL_ARB_multi_draw_indirect
GL_ARB_multisample
GL_ARB_multitexture
GL_ARB_occlusion_query
GL_ARB_occlusion_query2
GL_ARB_pixel_buffer_object
GL_ARB_point_parameters
GL_ARB_point_sprite
GL_ARB_program_interface_query
GL_ARB_provoking_vertex
GL_ARB_robust_buffer_access_behavior
GL_ARB_robustness
GL_ARB_sample_shading
GL_ARB_sampler_objects
GL_ARB_seamless_cube_map
GL_ARB_separate_shader_objects
GL_ARB_shader_atomic_counters
GL_ARB_shader_bit_encoding
GL_ARB_shader_image_load_store
GL_ARB_shader_image_size
GL_ARB_shader_objects
GL_ARB_shader_precision
GL_ARB_shader_storage_buffer_object
GL_ARB_shader_subroutine
GL_ARB_shader_texture_lod
GL_ARB_shading_language_100
GL_ARB_shading_language_420pack
GL_ARB_shading_language_include
GL_ARB_shading_language_packing
GL_ARB_shadow
GL_ARB_stencil_texturing
GL_ARB_sync
GL_ARB_tessellation_shader
GL_ARB_texture_border_clamp
GL_ARB_texture_buffer_object
GL_ARB_texture_buffer_object_rgb32
GL_ARB_texture_buffer_range
GL_ARB_texture_compression
GL_ARB_texture_compression_bptc
GL_ARB_texture_compression_rgtc
GL_ARB_texture_cube_map
GL_ARB_texture_cube_map_array
GL_ARB_texture_env_add
GL_ARB_texture_env_combine
GL_ARB_texture_env_crossbar
GL_ARB_texture_env_dot3
GL_ARB_texture_float
GL_ARB_texture_gather
GL_ARB_texture_mirrored_repeat
GL_ARB_texture_multisample
GL_ARB_texture_non_power_of_two
GL_ARB_texture_query_levels
GL_ARB_texture_query_lod
GL_ARB_texture_rectangle
GL_ARB_texture_rg
GL_ARB_texture_rgb10_a2ui
GL_ARB_texture_storage
GL_ARB_texture_storage_multisample
GL_ARB_texture_swizzle
GL_ARB_texture_view
GL_ARB_timer_query
GL_ARB_transform_feedback2
GL_ARB_transform_feedback3
GL_ARB_transform_feedback_instanced
GL_ARB_transpose_matrix
GL_ARB_uniform_buffer_object
GL_ARB_vertex_array_bgra
GL_ARB_vertex_array_object
GL_ARB_vertex_attrib_64bit
GL_ARB_vertex_attrib_binding
GL_ARB_vertex_buffer_object
GL_ARB_vertex_program
GL_ARB_vertex_shader
GL_ARB_vertex_type_2_10_10_10_rev
GL_ARB_viewport_array
GL_ARB_window_pos
GL_ATI_draw_buffers
GL_ATI_texture_float
GL_ATI_texture_mirror_once
GL_S3_s3tc
GL_EXT_texture_env_add
GL_EXT_abgr
GL_EXT_bgra
GL_EXT_bindable_uniform
GL_EXT_blend_color
GL_EXT_blend_equation_separate
GL_EXT_blend_func_separate
GL_EXT_blend_minmax
GL_EXT_blend_subtract
GL_EXT_compiled_vertex_array
GL_EXT_Cg_shader
GL_EXT_depth_bounds_test
GL_EXT_direct_state_access
GL_EXT_draw_buffers2
GL_EXT_draw_instanced
GL_EXT_draw_range_elements
GL_EXT_fog_coord
GL_EXT_framebuffer_blit
GL_EXT_framebuffer_multisample
GL_EXTX_framebuffer_mixed_formats
GL_EXT_framebuffer_multisample_blit_scaled
GL_EXT_framebuffer_object
GL_EXT_framebuffer_sRGB
GL_EXT_geometry_shader4
GL_EXT_gpu_program_parameters
GL_EXT_gpu_shader4
GL_EXT_multi_draw_arrays
GL_EXT_packed_depth_stencil
GL_EXT_packed_float
GL_EXT_packed_pixels
GL_EXT_pixel_buffer_object
GL_EXT_point_parameters
GL_EXT_provoking_vertex
GL_EXT_rescale_normal
GL_EXT_secondary_color
GL_EXT_separate_shader_objects
GL_EXT_separate_specular_color
GL_EXT_shader_image_load_store
GL_EXT_shadow_funcs
GL_EXT_stencil_two_side
GL_EXT_stencil_wrap
GL_EXT_texture3D
GL_EXT_texture_array
GL_EXT_texture_buffer_object
GL_EXT_texture_compression_dxt1
GL_EXT_texture_compression_latc
GL_EXT_texture_compression_rgtc
GL_EXT_texture_compression_s3tc
GL_EXT_texture_cube_map
GL_EXT_texture_edge_clamp
GL_EXT_texture_env_combine
GL_EXT_texture_env_dot3
GL_EXT_texture_filter_anisotropic
GL_EXT_texture_integer
GL_EXT_texture_lod
GL_EXT_texture_lod_bias
GL_EXT_texture_mirror_clamp
GL_EXT_texture_object
GL_EXT_texture_shared_exponent
GL_EXT_texture_sRGB
GL_EXT_texture_sRGB_decode
GL_EXT_texture_storage
GL_EXT_texture_swizzle
GL_EXT_timer_query
GL_EXT_transform_feedback2
GL_EXT_vertex_array
GL_EXT_vertex_array_bgra
GL_EXT_vertex_attrib_64bit
GL_EXT_import_sync_object
GL_IBM_rasterpos_clip
GL_IBM_texture_mirrored_repeat
GL_KHR_debug
GL_KTX_buffer_region
GL_NV_blend_square
GL_NV_compute_program5
GL_NV_conditional_render
GL_NV_copy_depth_to_color
GL_NV_copy_image
GL_NV_depth_buffer_float
GL_NV_depth_clamp
GL_NV_draw_texture
GL_NV_ES1_1_compatibility
GL_NV_explicit_multisample
GL_NV_fence
GL_NV_float_buffer
GL_NV_fog_distance
GL_NV_fragment_program
GL_NV_fragment_program_option
GL_NV_fragment_program2
GL_NV_framebuffer_multisample_coverage
GL_NV_geometry_shader4
GL_NV_gpu_program4
GL_NV_gpu_program4_1
GL_NV_gpu_program5
GL_NV_gpu_program5_mem_extended
GL_NV_gpu_program_fp64
GL_NV_gpu_shader5
GL_NV_half_float
GL_NV_light_max_exponent
GL_NV_multisample_coverage
GL_NV_multisample_filter_hint
GL_NV_occlusion_query
GL_NV_packed_depth_stencil
GL_NV_parameter_buffer_object
GL_NV_parameter_buffer_object2
GL_NV_path_rendering
GL_NV_pixel_data_range
GL_NV_point_sprite
GL_NV_primitive_restart
GL_NV_register_combiners
GL_NV_register_combiners2
GL_NV_shader_atomic_counters
GL_NV_shader_atomic_float
GL_NV_shader_buffer_load
GL_NV_shader_storage_buffer_object
GL_NV_texgen_reflection
GL_NV_texture_barrier
GL_NV_texture_compression_vtc
GL_NV_texture_env_combine4
GL_NV_texture_expand_normal
GL_NV_texture_multisample
GL_NV_texture_rectangle
GL_NV_texture_shader
GL_NV_texture_shader2
GL_NV_texture_shader3
GL_NV_transform_feedback
GL_NV_transform_feedback2
GL_NV_vertex_array_range
GL_NV_vertex_array_range2
GL_NV_vertex_attrib_integer_64bit
GL_NV_vertex_buffer_unified_memory
GL_NV_vertex_program
GL_NV_vertex_program1_1
GL_NV_vertex_program2
GL_NV_vertex_program2_option
GL_NV_vertex_program3
GL_NVX_conditional_render
GL_NVX_gpu_memory_info
GL_SGIS_generate_mipmap
GL_SGIS_texture_lod
GL_SGIX_depth_texture
GL_SGIX_shadow
GL_SUN_slice_accum
GL_WIN_swap_hint
WGL_EXT_swap_control
GL_EXT_bgra
Dyski Twarde
ST1000DL002-9TT153 ATA Device
Producent Seagate
Głowice 16
Cylindry 16 383
Typ SATA SATA-III 6.0Gb/s
Typ urządzenia Stały
Standard ATA ATA8-ACS
Numer Seryjny W1V12LJC
Rozmiar LBA 48-bit LBA
Ilość Włączeń Dysku 500 raz(y)
Czas Włączenia Dysku 131,5 dni
Prędkość, Wyrażona w Obrotach Na Minutę (rpm) 5900
Właśności S.M.A.R.T., AAM, NCQ
Typ Transferu SATA III
Interfejs SATA
Pojemność 932 GB
Prawdziwy rozmiar 1 000 204 886 016 bajtów
Typ RAID Brak
S.M.A.R.T
01 Read Error Rate 109 (099) Dane 0000062EE0
03 Spin-Up Time 093 (092) Dane 0000000000
04 Start/Stop Count 100 (100) Dane 00000001F4
05 Reallocated Sectors Count 100 (100) Dane 0000000000
07 Seek Error Rate 076 (060) Dane 00054F93FC
09 Power-On Hours (POH) 097 (097) Dane 0000000C54
0A Spin Retry Count 100 (100) Dane 0000000000
0C Device Power Cycle Count 100 (100) Dane 00000001F4
B7 Liczba błędów zmniejszenia prędkości SATA 100 (100) Dane 0000000000
B8 Błąd End-to-End 100 (100) Dane 0000000000
BB Raportowane Niekorygowalne Błędy 100 (100) Dane 0000000000
BC Limit Czasowy Komendy 100 (096) Dane 0000000016
BD High Fly Writes (WDC) 100 (100) Dane 0000000000
BE Różnica Temperatury od 100 061 (046) Dane 0027190027
BF G-sense error rate 100 (100) Dane 0000000000
C0 Power-off Retract Count 100 (100) Dane 0000000036
C1 Load/Unload Cycle Count 100 (100) Dane 00000001F4
C2 Temperature 039 (054) Dane 0000000027
C3 Hardware ECC Recovered 036 (017) Dane 0000062EE0
C5 Current Pending Sector Count 100 (100) Dane 0000000000
C6 Uncorrectable Sector Count 100 (100) Dane 0000000000
C7 UltraDMA CRC Error Count 200 (200) Dane 0000000000
F0 Head Flying Hours 100 (253) Dane 0000000C75
F1 Liczba Zapisów LBA 100 (253) Dane 001BBBD195
F2 Liczba odczytów LBA 100 (253) Dane 00F3FC6450
Temperatura 39 °C
Zakres Temperatury ok (mniej niż 50 °C)
Stan Dobry
Partycja 0
ID Partycji Disk #0, Partition #0
Rozmiar 100 MB
Partycja 1
ID Partycji Disk #0, Partition #1
Litera Dysku C:
System Plików NTFS
Numer Seryjny Woluminu 303B893C
Rozmiar 931 GB
Używane Miejsce 433 GB (47%)
Wolne Miejsce 498 GB (53%)
Dodam, że najchętniej wymieniłabym dysk bo zdarzają się momenty, gdy przez jego pracę zaczyna drżeć powierzchnia herbaty na biurku