Upstart-job zamiast gdm, Ubuntu 10.04 LTS

Przechodzę z windy na linuxa i wybrałem ubuntu, problem mianowicie pojawił się przy instalowani nowej wersji 10.04.

Jestem zielony w linuxach wiec nie krzyczcie jak się będę pytał o głupoty które są oczywiste.

Lecąc według poradnika z debianem użytkownika Kaka pod linkiem http://damlab.pl/howto/nvidia_drivers/ (wydaje mi się że jeśli ubu bazuje na debianie to poradnik ten tez będzie dobry do tej dystrybucji), jak wiadomo instalacja sterów do grafiki nvidi 195.xx.xx. Przy konfiguracji z ubu 9.10 działało wszystko dobrze. Problem zaczął się w 10.04 z /etc/init.d/gdm stop zaczęło wywalać error o treści:

"Rather than invoking init scripts through /etc/init.d, use the service(8)

utility, e.g. service gdm stop


Since the script you are attempting to invoke has been converted to an

Upstart job, you may also use the stop(8) utility, e.g. stop gdm

stop: Rejected send message, 1 matched rules; type="method_call", sender=":1.72" (uid=1000 pid=3292 comm="stop) interface="com.ubuntu.Upstart0_6.Job" member="Stop" error name="(unset)" requested_reply=0 destination="com.ubuntu.Upstart" (uid=0 pid=1 comm="/sbin/init"))"

wpisałem wiec man z komendą której użyłem i wyskoczył jakiś dziwny opis, kombinowałem z tym upstart-job, próbowałem to rozkminić ale nic nie wyszło.

Jest to błąd czy może już ta komenda nie funkcjonuje w nowym ubuntu (w co szczerze wątpię)?

I jeszcze jedno, ściągnąłem desktopa 10.04 i przy odpalaniu liveCD wyskoczył błąd: http://i41.tinypic.com/16ga3c5.jpg

Czy to może mieć coś wspólnego z niemożliwością wyłączenia GDM z konsoli?

Albo w ogóle co zrobiłem źle, może źle ściągnięte (wypalone raczej dobrze), albo może zamiast desktopa ściągnąć alternate?

I ostatnie pytanie, czy ubu 10.04 jest wersją stabilną? wiem ze teoretycznie jest już stable, ale jak to się ma w praktyce?

Czy jest to tak jak z windowsem, ze musi minąc rok zanim będzie do korzystania?

Nie chciałbym się zniechęcić do linuxa…