Uruchamianie środowiska graficznego z poziomu konsoli

Nie dawno zbudowałem sobie Linux from Schratch (czy jakoś tak) i chcę wypróbować środowisko Lumine. Jak ono uruchomić z konsoli? Nie pisać mi tylko tu nic o budowaniu tego środowiska, bo wystarczy mi dokumentacja. I jesscze jedno. Co i gdzie należy wpisać do powłoki BASH/SH (do jakiego pliku), aby środowisko samo się uruchamiało przy bootowaniu pod Ctrl+Alt+F7?

Z jakiego Inita korzystasz? Nie znam się na LFS, ale patrząc na to, co podrzuciło mi google, a mianowicie Setting up LFS with BSD/Slackware style init - Linux From Scratch(www.linuxfromscratch.org/hints/downloads/files/bsd-init.txt), to chyba można sobie wybrać init.

Później przetestuję, a jak odpalić bez run-boot? Chcę przetestować Lumine, LXDE, Gnome, Unity, Xfce i Mint (z Ubuntu Mint) i środowisko Debiana.

zainstaluj jakiegoś SM i problem z głowy.

Musiałbym to najpierw zbudować, bo to LFS, a nie Ubuntu, czy Debian. Po drugie LFS udostępnia tylko konsolę. Ale po prostu, jak uruchomić z poziomu konsoli?

startx :slight_smile:

Ewentualnie to co sami twórcy środowiska piszą jak je uruchomić. W tym przypadku jest to lumina-desktop.

Skoro chcesz testować, to zbuduj sobie choćby coś takiego: https://github.com/ghost1227/cdm i potem masz proste podłączanie dowolnego DE.

LFS do testowania DE? Cóż - podziwiam :slight_smile: Już po kilku godzinach budowania nowego DE będziesz mógł przetestować jakieś środowisko, podczas gdy w innych dystrybucjac masz możliwość zainstalowania tego z repozytorium w ciągu sekund. 

LFS nie udostępnia tylko konsoli. Jest dokładnie takie jakim je zbudujesz.

Cóż, do LFS’a nie ma repozytoriów.

Chciałem napisać - DOMYŚLNIE (wg poradnika) udostępnia początkowo konsolę.

 

A jeśli chodzi o testowanie, robię to na LFS, bo daemonów jest na gotowcach full naodpalanych i dlatego, że sprzęt jest słaby.

Sprzęt:

Procesor: AMD Athlon 64 (później dopiszę jaki model)

Karta graficzna: NVidia

RAM: 456MB !!!