Userbar :) w GIMPie, problem z warstwą

Naszło mnie coś żeby zrobić swój pierwszy userbar w gimpie, a że jestem noga w dziedzinie grafiki to korzystam z poradników: http://blog.craigovsky.net/2006/07/05/j … -w-gimpie/ i http://www.ubplanet.pl/Userbar-w-gimpieand33-t2676.html.

Problem mój tkwi w kroku 3 tego pierwszego poradnika, czyli nie wiem jak zrobić aby był taki inny kolor po zaznaczeniu fragmentu przez funkcję “zaznaczanie obszarów epileptycznych”. Teraz jest coś takiego:

4ff50f818e0be0c2m.jpgNa początku kiedy tworzyłem warstwę dałem żeby była przeźroczysta, teraz tak jak na zdjęciu daje 30 % krycia warstwy i nic.

Pomóżcie zapodając krótki opis co mam w tym kroku zrobić.

Wybierz wypełnianie kolorem i użyj koloru białego. Ta warstwa, którą stworzyleś jako drugą musi być wypełniona kolorem białym. Potem już tylko zmieniasz przezroczystość.

może lepiej skorzystaj z tego

jak to już zaznaczysz, to wez pędzel i wypełnij na biało, potem zmniejsz krycie

Ale jak biorę wypełnienie na biało to cały obrazek mi się zaznacza, a nie tylko ten fragment ograniczony kółkiem.

Złączono Posta : 28.07.2006 (Pią) 22:02

Ale ja to robię w GIMPie

No to mam utworzyć warstwę, czy zrobić to pędzlem?

musisz utworzyć warstwę która będzie nad innymi(na samej górze), zaznaczasz zaznaczeniem eliptycznym i jak zaznaczysz to wtedy to pomaluj pędzlem i zmniejsz krycie warstwy

Z jakim rozszerzeniem mam to zapisać?

najlepiej .png

Oto co mi wyszło:

5506622e262f8f2b.png

Nie wiem jak formatować tekst. Bo jak z głównego okna wybrałm np. justowanie do prawej, a w oknie z obrazem kliknąłem za bardzo z prawej strony to tekst wychodził na prawą.

I jeszcze nie wiem jak zrobić obramowanie, w tym 1 poradniku napisał gostek, że trzeba nową warstwę ale znowu nie wiem czy biała, czy przeźroczystą.

jak ja robiłem userbara to wszystkie warstwy robiłem białe

Acha i zapomniałem dodać tych pasków w tle. Jak robiłem je w gimpie to mi wyszło takie dziwne:

57428d05747f42f2m.jpg