Usługa Printer Spool nie startuje, drukowanie nie działa

Mam dziwny problem, po zakupie nowego komputera kilka miesięcy temu zainstalowałem na nim Windows 7 x64 i moją drukarkę, wszystko dotychczas działało, co jakiś czas wydrukowałem co tam było trzeba i tak dalej, ale nagle - wczoraj - straciłem tę możliwość.

Po sprawdzeniu tego i owego okazało się że winna jest funkcja Printer Spool.

Przeczesałem Google, wykonałem chyba wszystkie możliwe porady: odinstalowanie drukarki, skasowanie pliku Windows/System32/Spoolsv.exe i katalogu Spool, wykasowanie odpowiednich wpisów w rejestrze, przeskanowanie wszystkiego komendą “sfc /scannow” co przywracało plik Spoolsv.exe, przeskanowanie dysków komendą checkdisk.

Nic nie pomaga, za każdym razem przy próbie uruchomienia usługi Print Spool pojawia się komunikat — “Error 1053: The service did not respond to the start or control request in a timely fashion.”

Zainstalować sterowników do mojej drukarki HP nie mogę bo w trakcie instalacji prosi o uruchomienie usługi Printer Spool i kontynuowanie.

Proszę o pomoc bo potrzebuję skorzystać z drukarki w najbliższym czasie, reinstall nie wchodzi w grę.

Spróbuj zrobić przywracanie systemu. Jeżeli nic to nie da, po mojemu nic nie poradzisz i czy Ci się podoba, czy nie będziesz musiał przeinstalować system, jezeli chcesz nadal korzystać z drukarki.

Dodane mniej niż minutę temu

Z tego co znalazłem w sieci, błąd ten wskazuje na wysypanie się plików Windowsa. Spróbuj rozwiązać problem według opisu: http://www.almuseo.com/error-1053-print-spooler.php. Jeżeli również to guzik da, jak pisałem najprawdopodobniej trzeba będzie przeinstalować system, i ja to radziłbym Ci zrobić, ponieważ reinstalacja zajmie CI 2, max. 3 godziny, a na rozwiązanie problemu nie wiadomo ile z prawdopodobieństwem pozostania w punkcie wyjścia, więc wolałbym system przeinstalować i poświęcić te 2 do 3 godzin i widzieć tego efekt, niż daremno zmarnować nie wiadomo ile czasu widząc, że guzik to dało i pluić w brodę, że od razu nie przeinstalowałem.

Przywróciłem system o tydzień wstecz. Nic.

Sprawdziłem ten program, pogrzebał w rejestrze, coś tam znalazł ale chce 30 dolców żeby łaskawie to naprawić.

Sprawdziłem innym programem do czyszczenia rejestru, Wise Registry Cleaner, coś tam znalazł, wyczyścił, po restarcie to samo.

Wiesz, reinstall jest fajną, prostą i szybką ucieczką od problemu, ale co jak to znowu się zdarzy za tydzień?

Dodane 14.12.2012 (Pt) 15:27

Pardon za podwójny post, ale udało się, naprawiłem.

Nie wiem DOKŁADNIE co to naprawiło, więc opiszę od początku.

Zainstalowałem VirtualBox, z dodatkiem do obsługi prawdziwych urządzeń USB. Pod nim zainstalowałem W7 x64, oraz moją drukarkę, następnie skopiowałem z wirtualnego katalogu System32 folder Spool oraz pliki Spoolsv.exe i Spool.dll do mojego prawdziwego systemu.

Sprawdziłem też Windows Features, i odznaczyłem oraz zaznaczyłem ponownie opcję [Print and Document Services], Windows trochę pomielił, coś tam zainstalował i poprosił o restart.

Po restarcie wchodzę do Services.msc i usługa Printer Spool już działa.

Teraz tylko wystarczyło zainstalować sterowniki do drukarki, i wszystko już działa.

Czyli tak jak można było przewidzieć, po prostu uszkodziły się te wszystkie, lub jeden z plików bufora wydruku. Swoją drogą gratuluję pomysłowości, bo nigdy nie wpadłbym na pomysł z maszyną wirtualną i po prostu zainstalowałbym system na nowo i po części bezsensownie zmarnował czas, bo istnieje szybsze rozwiązanie…