Ustawienia Camspace

Mam problem z ustawieniem kontrolerów w programie Camspace. Mam już 2 kontrolery myszka sie rusza ale nie wiem jak ustawic zeby przesuwać karty w pasjansie. Prosze o pomoc. Chcialbym sie troche pobawic tym programem. Z gory dziekuje:P

Nie wiem czy to Ci pomoże ale zajrzyj tutaj.

Tak o to mi chodzilo. Dzieki xD Nie pomyslalem o youtube:P Ale na tym filmie niewiem co on tam pisze;/ A nie jestem w tym za dobry i nawet sie nie domysle co tam moze byc napisane. A macie moze pomysl jak w tym programie zwiekszyc liczbe FPS? Bo mam 10 i mi chodzic nie chce.

Pisałem już na kilku forach i na wszystkich jestem totalnie olewany, zero odpowiedzi. Mam nadzieję, że tu będzie inaczej.

Mam program w najnowszej wersji beta, obejrzałem ten filmik na Youtube, zrobiłem wszystko, jak kazali, ale mam jeden wkurzający problem… Na filmiku facet pisze, że obiekt 1 będzie odpowiadał za ruch myszą, a obiekt 2 za samo kliknięcie, że nie będzie ruszał myszą. Ale mimo, że zrobiłem dokładnie według instrukcji, wpisałem w skryptach to, co ten facet, to oba obiekty kontrolują u mnie ruch myszy. Jak próbuję grać w pasjansa, to jest dobrze, ale jak chcę kliknąć jakąś małą ikonę, albo zrobić podwójne kliknięcie, to mysz odskakuje kawałek dalej i nie mogę trafić. Obiekt 1 kontroluje mysz w pełnym zakresie, jeździ nią po całym ekranie. Obiekt 2 kontroluje ją o połowę słabiej, nie mogę nią dojeżdżać do krawędzi ekranu, a jedynie w ograniczonym zakresie. Chcę, żeby obiekt 2 wogóle nie mógł kontrolować myszy, tak jak obiecali na filmie, żebym nie miał problemów z klikaniem. A może da się zrobić tak, że kliknięcie następuje po zbliżeniu obiektu do kamery, tak jak to jest w symulacji klawiatury i joystkicka? I jeszcze pytanie o środkowe kółko myszy. W skryptach znalazłem takie coś: CT_mouse_scroll_wheel(iValue). W iValue wpisałem 15. I teraz mam tak, że jak mam np stronę internetową z tym paskiem do przesuwania z boku, to ten pasek sam zjeżdża cały czas w dół, bez względu na to, co robię, wogóle go nie kontroluję. Jak to ustawić? Prawy guzik myszy udało mi się ustawić; jak machnę jednym z kontrolerów, to się naciska. Ale tu znów pojawia się problem z tym, że oba kontrolery sterują ruchami myszy, a nie jeden.

Inny problem:

Umiem zrobić, że w rogu ekranu mam malutkie okienko z widokiem z mojej kamery. Ale jak uruchamiam grę w trybie pełnoekranowym, to okienko znika. Jak zrobić, żeby było zawsze na wierzchu i było widoczne podczas każdej gry? Znalazłem program Powermenu, ale on nic mi nie dał.

Jeszcze jedno pytanko dotyczy wirtualnych klawiszy. Czy da się zrobić np tak, że mam papierowe kółko z narysowanymi guzikami w różnych kolorach i że jak zasłonię któryś z nich, to wtedy on się ,naciska"? Byłoby to bardzo przydatne, bo jak na razie do każdego guzika muszę robić wycinać kolejny obiekt z papieru i co chwilę muszę jeden odkładać i brać następny, a to byłby prawdziwy wirtualny joystick.

Jeszcze takie małe pytanko: jak ustawiam kilka kontrolerów i chcę je namierzyć, to pojawiają się kółeczka, w które mam nakierować obiekty, żeby się zapisały. Ale jak mam np 5 kontrolerów, to te kółka są daleko od siebie i ciężko jest trafić wszystkimi w odpowiednie miejsca. Znalazłem plik z ustawieniami do sterowania myszą w grze w Pasjansa. Tam są 2 kontrolery, ale te kółeczka pojawiają się tuż obok siebie i łatwo jest trafić tym, co się chce w odpowiednie kółko. Jak ustawić, które kółko gdzie ma się pojawić? I czy da się zrobić tak, że np najpierw zapisuję jeden obiekt, potem drugi, potem trzeci, a nie wszystkie naraz?

I ostatni problem dotyczy kalibracji. Zrobiłem sobie kierownicę z papieru i steruję nią w wyścigówkach. Problem w tym, że to jest za czułe, wystarczy lekkie przekręcenie, a samochód skręca na maksa. Próbowałem to wyedytować za pomocą kalibracji w menu wirtualnego joysticka, ale to nie pomaga, ten pasek zaczyna mi latać w górę i w dół i nie wiem, jak to skalibrować. Tak samo jak mam przyśpieszenie i hamowanie, czyli przybliżenie kierownicy do kamery, lub oddalenie, to jak mam kierownicę metr od kamery, to już jest hamowanie. Muszę przybliżać ją dosłownie tak, że jest o parę centymetrów od kamery, a wtedy mam problemy ze skręcaniem, bo Camspace nie widzi całej kierownicy. Tak samo w platformówkach 2D zrobiłem tak, że jak przesunę kontroler w lewo, to postać idzie w lewo, jak w prawo, to idzie w prawo, w górę skacze, w dół kuca, a jak jest na środku, to stoi. Jak ustawiłem to w symulacji klawiatury, to to było tak czułe, że musiałem trzymać kontroler dosłownie idealnie na samym środku, bo jak przesuwałem choćby o parę milimetrów, to postać zaczynała się miotać we wszystkie strony. Gdy ustawiłem to samo w symulacji joysticka, to jest dobrze, nie muszę już trzymać na samym środku i mam większą swobodę ruchu. Ale nie we wszystkich platformówkach można ustawić sterowanie joystickiem. Jak to dobrze skalibrować?

Będę wdzięczny za wskazówki, bo jak na razie nikt mi nie chce pomóc.