Ustawienie routera Dasan (660) powodem zakłócen?

Witam. Nie mam na domowym kompie wglądu w te ustawienia (provider zablokował) więc muszę zapytać (być może naiwnie) tutaj. Bo oczywiście pytania kierowane do providera są zbywane.
Mam internet 400/40. Czyli wystarczająco szybki dla każdego z kilku urządzeń posiadanych w domu (w tym dla 2 telewizorów FHD, 2 komputerów 3 smartfonów). Zastanawia mnie że pomimo dużych prędkości miewam w domu często duże “zawieszenia” transmisji. najbardziej irytuje to podczas oglądania czegos w TV czy to naziemnej czy z jakiegoś VODa. Telewizory mam połączone z routerem kablem więc to nie kwestia wifi. A obraz pomimo tego ulega zamrożeniu. Czy to może być spowodowane jakimiś ustawieniami routera (których oczywiście nie widzę)? Także gdy oglądam w TV filmy z kompa piętro wyżej (LAN) nierzadko obraz się zamraża. Kable były niedano kładzione i są klasy 5e. Co może być powodem tych zakłóceń?

400/7=57Mbps Wydaje się to sporym zapasem nawet na oglądanie 4K. Pytanie, czy te “zawieszenia” spowodowane są niebuforowaniem filmu? Może to problem po stronie odbiornika, TV nie wyrabia takich rozdzielczości, albo apka do VOD jest dla niego ciężka? :thinking:

Dzięki za komentarz. Sęk w tym że nie mam 4K a full HD obydwa tv (Sony Bravia więc chyba są OK).

Czy to może być spowodowane jakimiś ustawieniami routera (których oczywiście nie widzę)?

Mało prawdopodobne.

Problem może być:
a) po stronie dostawcy VOD.
b) po stronie operatora (np. zbyt wielu podłączonych klientów do łącza o niskiej przepustowości).
c) kable w przypadku zawieszania się transmisji przez LAN.
d) router może być uszkodzony.

Zwykle jest możliwość przełączenia urządzenia od operatora w tryb bridge, a wtedy możesz bez problemu podpiąć swój router.