Usunięcie ostatniego znaku z pól kolumny - EXCEL


(L3xt3r) #1

Witam.

Otóż mam dużą bazę danych w excelu, w pierwszej kolumnie mam wpisane numery lecz niektóre posiadają na końcu kropkę tj. 100. 101. itd. Chce je posegregować rosnąco lecz jak wiadomo z owymi kropkami na końcu jest to nie możliwe. Co mogłbym z tym zrobić?


(P Krasuski) #2

Możesz zamienić w tej kolumnie kropki na przecinki i powinno być ok :slight_smile:


(L3xt3r) #3

jak? jakie polecenie by wszystkie od razu sie zmieniły i posegregowały? mam ok. 300 wpisów zamienianie pojedynczo nie wchodzi w grę :frowning:


(Mariusz Mianowany) #4

Użyj formuły "FRAGMENT.TEKSTU". Najsampierw w jednej komórce. Potem tak, jak w przypadku formuły "SUMA", dla wszytstkich ww. 300 rekordów (po prostu opcja "przeciągnij"). Program Excel poprowadzi Cię przez wszystkie poszczególne etapy w ramach formuły.


(L3xt3r) #5

nie za bardzo wiem o co chodzi, które dane zaznaczyć a które wpisać w liczba poczatkowa, liczba znakow, tekst.... Czy moglby ktos to przyblizyc?


(dark__jedi) #6

W menu edycja>zamień

w górnym oknie wpisujesz swoją kropkę, w oknie zamień na: - nie wpisujesz nic.

na koniec oczywiście - zamień wszystko.

Jeśli operacja ma być tylko w pewnym obszarze, to go wcześniej zaznaczasz.


(pio_95) #7

Jeżeli nie chcesz stracić tych kropek na końcu, zapomnij o tamtych rozwiązaniach, gdy jest prostsze:

W innej kolumnie (przypuśćmy B) wstaw:

=JEŻELI(FRAGMENT.TEKSTU(A1;DŁ(A1);1)=".";FRAGMENT.TEKSTU(A1;1;DŁ(A1)-1)*1;A1)

i rozciągnij.

Następnie segreguj powstałą dwukolumnową tabelę wg. powstałych z formułki liczb.