Usunięcie windowsa 8

Witajcie,

Niedawno temu nabyłem hp g7 2220 i jest wgrany windows 8. Chce przejść na siódemkę, ale jestem laikiem i nie wiem jak za to się zabrać.

Wychowałem się na windowsach 98 i xp.

Próbowałem sformatować dysk przez gparted-live, ale po pewnym czasie wywala błąd i tak jest w kółko.

Posiadam bootowana płytkę z windows 7, ale z tego co pamiętam, to przy “wyższym systemie” nie uruchomi się z płytki niższego i należy wcześniej wykonać format… O ile dobrze pamiętam.

Będę wdzięczny za pomoc :slight_smile:

z moich doświadczeń z Windows 8

//a mam trzy płytki DVD z wersjami beta i RC

musisz sformatować dysk i utworzyć partycje NTFS

z tego jedna z partycji musi być bootowalna

a następnie zainstalować swój ulubiony Windows 7

Wkładasz do napędu dysk z Windows 7. W opcjach instalatora będzie do wyboru partycja, na której ma być zainstalowany system. Instalator posiada możliwość usuwanie/dodawania partycji oraz formatowania. Całego dysku formatować nie musisz (chyba, że masz jedną partycje tylko).

Wkładasz płytkę z windows 7 i uruchamiasz z niej komputer, to co jest obecnie na dysku nie ma znaczenia.

Skoro kupiłeś komputer z windows 8 to polecam się do niego przekonać, nie jest zły a brak menu start można bardzo łatwo nadrobić np programem start8 firmy stardock.

Skoro wychowałeś się na Windows XP to i z Siódemką możesz mieć problemy :wink: Zainstaluj XP i daj sobie spokój z nowszymi systemami :wink:

Ten laptop jest wybitnie wykonany pod Windowsa 8 i to 64-bitowego. Radzę zrezygnować z katowania go Windowsem 7! Co najwyżej, bo pewnie nie odpowiada Ci “oprawa” “ósemki”, zastosuj odpowiednie oprogramowanie zmieniające wygląd.

Po obiektywnym spojrzeniu na “ósemkę” jednak przy niej zostanę. Zmian póki co nie będę dokonywał, bo różnice może są i większe niż na systemach co wcześniej miałem okazję bawić i pracować się, ale nie są znów jakieś ogromne…