Uszkodzenie bramy? Zrywanie połączenia? Neostrada/Livebox

Witam, od około tygodnia mam poważne problemy z internetem. Mam liveboxa już 1,5 roku i nigdy nie było problemów a tu nagle od tygodnia mam ciągłe kicki/przerywanie połączenia. Mam Liveboxa, prędkosć internetu 1mb. Tak jak już wcześniej wspomniałem od około tygodnia mam straszne problemy ze zrywaniem połączenia. Czasami internet nie rozłącza się przez 10h, a czasami połączenie jest zrywane co 5 minut. Naprawdę nie wiem co może być nie tak. Oto kroki jakie podjąłem aby to naprawić.

  1. Oczywiście reinstalacja neta, nie pomogło chociaż reistalowałem internet na 3 różnych komputerach (2 stacjonarne i laptop) i w różnych konfiguracjach (kabel USB, Enthernet, Wi-fi)

  2. Zadzwoniłem na błękitną linie (oczywiście odebrał miły i kompetetny Pan). Pierwsza jego porada dotyczyła zresetowania komputer =|. Powiedział, że z linią jest coś nie tak. Spytał się o parę rzeczy wystawił zgłoszenie o usterce na drugi dzień koło 15 mieli przyjechać sławetni monterzy tepsy. Niestety owi monterzy przyjechali o 10, podczas gdy ja byłem w szkole. Zadzownili do mnie, spytali sie czy ktos jest w domu. Gdy odpowiedziałem ze nie monter odparł mało przekonująco, że “Pospinali wszystko na sztywno i teraz powinno działać”. Myślałem, że wszystko będzie dobrze jednak wieczorem powtórka z rozrywki.

  3. Zadzwoniłem po raz kolejny na infolinię. Znowu odebrał miły Pan, wyjaśniłem mu problem. Zaczął sprawdzać linie, przejrzał formularz zgłoszenia usterki i powiedział, że teraz wszystko powinno być ok.

Wcześniej nie wspomniałem wam o bardzo ważnym szczególe. Mianowicie livebox po zerwaniu połączenia bardzo wolno a czasami w ogóle nie podejmował próby ponownej synchronizacji. Powiedziałem o tym konsultantowi doradził wymianę liveboxa. Pojechałem do punktu Orange, wymieniłem liveboxa. Wróciłem do domu zadowolony z siebie, i zacząłem instalować oprogramowanie do nowego liveboxa. Problem zniknął na około 2 godziny, póżniej znowu to samo.

  1. Po tym jak opcja nowym liveboxem nie wypaliła pomyślałem o wariancie, którego wcześniej nie brałem pod uwagę “A może to wina komputera?”. Było to dla mnie dziwne, gdyż przez 1,5 roku wszystko było ok na każdym komputerze a teraz nagle takie szopki? Internet mam rozdzielony mniej więcej tak:

Legenda:

[SKS] —> stary komputer stacjonarny (ma 6 lat)

[NKS] —> nowy komputer stacjonarny (ma około roku)

Laptop --> laptop

USB - kabel USB

ENTHERNET - kabel Enthernet

Wi-FI - Wi-Fi

Takie jest rozdzielenie:

[SKS] -----~ USB ~----- LIVEBOX -----~ ENTHERNET ~----- [NKS]

…|

…Wi-Fi

…|

…Laptop

Ponieważ, stary komputer jest stary biggrin.gif pomyślałem, że to jego wina. Na starym komputerze zawsze instalowałem głównego użytkownika i tam konfigurowałem neta. Odinstalowałem neta wszędzie i zainstalowałem internet tylko na nowym komputerze stacjonarnym. Przez długi czas było dobrze. Połączenie wytrzymało 15h i zostało przerwane. Po tym zostało przerwane jeszcze kilkakrotnie.

  1. Wczoraj podczas przerwania połączenia byłem akurat przy komputerze. Livebox znowu nie podejmował próby synchronizacji więc wbiłem na stronke z ustawieniami i sam chciałem się połączyć. Gdy tak probowałem się połaczyć nagle moim oczom ukazał się czerowny napis w którym zdażyłem zobaczyć parę słów. Mianowicie:
  • brama

  • uszkodzona

  • i cos tam jeszcze

Moje pytanie, czy ktoś wie co to jest za brama? Czy to jakaś brama internetu, brama liveboxa, brama słupka tp, a może moja brama wjazdowa??

Wiem ze jak wchodzę na stronkę liveboxa to w zakładce Zapisz / Wyczyść / Uruchom ponowie nad opcją Zapisz widnieje taki napis:

"Zapisuje aktualną konfigurację w pamięci. Nie wyłączaj zasilania

przed wyświetleniem następnej strony, ponieważ grozi to uszkodzeniem bramy excl.gif! "

Problem w tym ze nigdy nie wyłączałem zasilana podczas próby zapisana.

  1. Co jeszcze może być nie tak? Czy ktoś ma jakieś sugestie? Co to jest tam brama? Naprawdę proszę o pomoc, będe wdzięczny każdemu, który postara się jakoś pomóc i przeczyta to co tutaj nabazgroliłem.

Wygląda na to, że siada livebox.

Spróbuj połączyć SKS przez kabel Ethernet. Mikrofiltr raczej nic do rzeczy tu nie ma, bo do niego podłączony jest telefon, a nie livebox.

Wymień liveboksa ponownie :slight_smile: