Uszkodzona płyta główna a gwarancja

Uszkodziła mi się płyta główna Gigabyte,która kupiłem dwa miesiące temu jako nową w sklepie komputerowym.

Uszkodzenie polega na tym iż komputer się nie włącza.

I tu mam pytanie czy mogę się domagać od razu zwrotu pieniędzy,zamiast naprawy płyty głównej?

Jesli nie da się jej naprawić, możesz żądać pieniędzy, ale najpierw musisz dać szansę na naprawę. Na logike każdy by zaniósł popsutą rzecz i chciał zwrot pieniędzy - sklepy by musiały upaść, bo jakis cwaniak mógłby celowo psuć i chcieć zwrotu. Dlatego najpierw naprawa, potem ewentualna wymiana na wolną od wad albo zwrot pieniędzy. Wiele będzie zależało, czy to faktycznie wina płyty, czy np. zasilacza albo błąd dysku twardego tudzież uszkodzenie pliku systemowego. I pamiętaj, że system jest przypisany do płyty, jeśli masz wersję BOX to pół biedy ale OEM tracisz.

Co do licencji, to nieprawda. Za http://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows_7-windows_install/windows-7-oem-license-policy-for-broken/6df064f4-0791-4429-9104-7643c1192194?db=5&auth=1

 

Jeśli zmienisz płytę na taki sam model, to OEM pozostaje ważny.

System miałem zainstalowany testowy więc go nie tracę.A co do sprawności reszty części są sprawne ,bo je sprawdziłem

Wszystko wskazuje na płytę.