Uszkodzony dysk twardy

Witam, Mam problem z laptopem compaq HP. Komputer ma uszkodzony dysk i nie działa klawiatura. Dziś w serwisie powiedzieli mi że naprawa wyniesie ok 500 zł. Komputer ma ok 10 lat. Nie wiem czy opłaca się naprawiać czy kupić nowy, jakiś tani z allegro. Poradźcie, co robić. Opłaca się naprawiać czy to kasa wyrzucona w błoto. A może polecicie jakiś laptop z allegro do użytku domowego ale godny uwagi. Za wszelki odzew dziękuję z góry i pozdrawiam :wink:

Ile miejsca potrzeba ci w tym laptopie na dane?

500 zł? Chyba ich pogięło. Najtańszy HDD kupisz za jakieś 200 zł (może na Allegro trafisz taniej). Klawiatura to jakieś 80 zł (za coś lepszego)…

Nie znam się na tym ile miejsca… Na komputerze mam wyłącznie zdjęcia i piosenki. Obecnie potrzebny mi jest do napisania CV :smile: i do zdjęć, ich obróbki i takie głupoty. Nie musi być to mega pojemność, tak nie za dużo i nie malutko, normalnie do zwykłego użytku.

Jakieś 130 zł za 120GB dysk SSD, 30 zł klawiatura - lepszej jakości będą droższe.
Trudność wymiany 1 na 5 możliwych. W sensie do zrobienia w piętnaście minut.
Jak będziesz potrzebował więcej miejsca to dysk zewnętrzny - nie potrzebujesz go cały czas, a jak sobie leży i jest tylko co jakiś czas podłączany to zawsze bezpieczniej.

1 polubienie

Mówił gość że ok 200 zł dysk i 150 klawiatura plus robocizna, konfiguracja itd. jestem totalnie zielona w kwestii komputerów, nie rozumiem nic jeśli chodzi o zagłębianie się w kwestie budowy komputera. Oszukać mnie mógłby każdy. Dlatego też postanowiłam tu zapytać bo wiem że tu jest wiele mądrych osób które potrafią z dobrego serca wytłumaczyć takim ciemnotom jak ja pewne kwestie i pomoc w podjęciu decyzji :slight_smile:

Jak mają być zdjęcia, to 120 GB odpada… 1TB w HDD jest lepszą opcją. Na klawiaturze bym nie oszczędzał (choć 80 zł to i tak nie dużo jak są takie w cenie całej tej naprawy).

Gość z serwisu mówił że najmniejszy to 500 GB i niby on te 200 zł kosztuje.

Jaki to konkretnie model?