będę wdzięczny za pomoc z dyskiem (Verbatim Store ‘n’ Go 53029 2.5’’ 500GB). Problem zaczął się tydzień temu.
Podłączyłem do laptopa kolegi, przy próbie kopiowania plików okazało się, że transfer jest na poziomie 9kb/s. Pomyślałem, coś z laptopem znajomego. Podpiąłem do mojego komputera - to samo. Sformatowałem dysk i wszystko było w porządku aż po kilku dniach nie podłączyłem do laptopa dziewczyny: znowu transfer na tak niskim poziomie. Jednak teraz, po podłączeniu do mojego komputera sytuacja wygląda tak:
dysk jest niewidoczny przez parę minut, potem pojawia się jako local disk i zawiesza eksplorera plików,
strony internetowe (Chrome) nie wczytują się od momentu podłączenia dysku (choć wifi jest podłączone) aż do restartu
Dodam że:
podłączony dysk nie wydaje nienaturalnych odgłosów, dioda się świeci
podłączam do portów USB 2,0
na dysku nie mam danych, które chcę odzyskać
czy ktoś zechciałby wskazać mi gdzie może leżeć przyczyna tego typu problemów? Z góry dziękuję za pomoc.
Pobierz CrystalDiskInfo portable, wypakuj i uruchom, zmień ustawienia (Funkcje, Advanced Feature, Wartość Raw i ustaw 10 [DEC]), wybierz dysk przenośny, zrób zrzut ekranu (całe okno programu), umieść na http://postimage.org/ i podaj link na forum.
dziwna sprawa… podłączony dysk uniemożliwia uruchomienie crystaldiskinfo, po odłączeniu dysku program się uruchamia a gdy ponownie podłączam dysk i tak nie jest on widoczny w CDI (w explorerze cały czas widnieje jako local disk choć bez możliwości jakiejkolwiek działań)
czy dysk jest na gwarancji to była pierwsza rzecz, jaką sprawdziłem po wystąpieniu problemów. No i niestety już nie. Co do kabla: nie mam niestety odpowiedniego kabla (usb 3,0) ale na pewno będę próbował jakiś znaleźć