Uszkodzony monitor czy układ graficzny?


Często przy uruchamianiu systemu ale również podczas zwykłej pracy, na monitorze pojawiają się linie. Po wyłączeniu i ponownym włączeniu monitora powraca dobry obraz. Może ktoś wie czy to oznaka uszkodzenia monitora, czy grafiki …

Moim zdaniem awaria monitora, no ale wiadomo - najlepiej by było podłączyć na pewien czas drugi monitor…

Raczej monitor, ale należy sprawdzić, czyli podłączyć komputer do innego monitora, a lepiej podłączyć inny komputer do tego i jeśli efekty będą podobne, to będzie już pewność.

Ewentualnie może być jeszcze winny przewód.

Pada jakiś element na płycie głównej monitora (jaki monitor ma przebieg?).

Miałem podobny objaw. Monitor musiał się nagrzać, żeby obraz wyświetlał się prawidłowo. Na początku trwało to chwilę, a po jakimś czasie musiałem czekać z godzinę.

Zanieś do serwisu, niech zdiagnozują usterkę i jeżeli to płyta to poszukaj jakiś używany, tani odpowiednik i niech Ci podmienią płytę (tak mi doradzili).

Dla upewnienia się sprawdź też wcześniejsze porady Kolegów…

Monitor wrócił z reklamacji, z informacją od Acer: „Nie stwierdzono usterki. Urządzenie działa prawidłowo. Testy diagnostyczne nie wykazały nieprawidłowości w funkcjonowaniu urządzenia.”

Sprawdzałem monitor na innych komputerach, problem dalej występuje.
Co w tej sytuacji zrobić ?


Czy monitor tak się zachowuje na wszystkich możliwych wejściach? (D-sub, DVI, HDMI, DisplayPort - nie wiem jakie złącza są w tym monitorze)

To nie Karta Jak by to karta padła Miałbyś różnokolorowe artefakty na ekranie i czarny Ekran Monitor :slight_smile: z kropkami kolorowymi lub liniami na ekranie paskami zmień monitor na inny Problem zniknie :slight_smile: Test na innym monitorze…

Oraz trzecia możliwość, że u nich akurat usterka nie wystąpiła lub usterka nie występuje np. na DisplayPort (i akurat na nim sprawdzali) i szybko przeszli do innych zgłoszeń.

Zrób więcej zdjęć, nagraj filmik i oddaj na GW .
Pewnie będą chcieli żebyś wysłał filmik i zdjęcia na adres mailowy serwisu.
Pokaż jak masz co i jak. Np jaki kabel, do jakiego wejścia HDMI lub DisplayPort itd.

W X-kom’ie wystarczyło że wysłałem na maila zdjęcia i filmik i nie było problemu. GPU wróciło naprawione, bez usterki ( wcześniej serwis nie widział problemu i napisali że nie stwierdzono usterki bla bla bla )

Na HDMI, VGA jest ten sam problem.

No to nagraj filmik i idź z materiałem do sklepu gdzie był brany a jak nie to pisz na maila + daj im zdjęcia i filmik na którym widać do jakiego wejścia dałeś itd.

Usterka, problem nadal jest więc reklamacja. Naprawią lub zwrot kasy.