Utrata połączenia z siecią WiFi Lenovo Z510 - Wireless-N 7260


(Atw93) #1

Witam,

 

mam problem z WiFi w moim notebooku Lenovo Z510. Na czym on polega? Mianowicie randomowo po 10-15 minutach tracę połączenie i żeby ponownie je nawiązać muszę resetować router lub za pomocą menadżera urządzeń wyłączyć i ponownie włączyć kartę sieciową.

 

Karta: Intel Wireless-N 7260

System: Windows 8.1 64 bit 

 

Bardzo dużo googlowałem, przeszukiwałem różne fora jednak nic nie pomogło. To dość dziwne bo z tego co doczytałem to dość powszechny problem przy tej karcie sieciowej. Oczywiście instalowałem najnowsze sterowniki ze strony Intela jak i Lenovo, sprawdzałem też starsze wersje - nic nie pomaga.Jest to dość uciążliwy problem bo bardzo często tracę połączenie w najmniej odpowiednich chwilach, gdy korzystanie z Internetu jest mi potrzebne.

 

Dzwoniłem nawet do polskiego Supportu Lenovo i nic nie pomogli. Zaproponowali tylko odesłanie sprzętu do serwisu do Niemiec -.- Jednak przeglądając fora jestem niemal pewien, że problem leży w oprogramowaniu i niestety Support Lenovo Polska nie jest na tyle kompetentny by sobie z tym problem poradzić. Być może ktoś z Was kto się na tym zna zechciałby zdalnie się połączyć z moim urządzeniem i tutaj pogrzebać? Oczywiście amatorom serdecznie dziękuję. Tutaj potrzebny jest 'fachowiec'. Po wyeliminowaniu błędu mogę zobowiązać się wpłaty honorarium na podane konto.

 

Liczę na Waszą pomoc.

 

Jeżeli wybrałem zły temat, bardzo proszę o przeniesienie.

 

Pozdrawiam


(roobal) #2

Na początek spróbuj przeinstalować lub zaktualizować sterowniki do karty. Być może błąd leży po stronie sterownika. Sprawdź też po kolei na sieci otwartej (beż szyfrowania i uwierzytelniania), z włączonym WEP, WPA, WPA2 czy problem występuje i na jakim etapie, jeśli w którymś momencie będzie wszystko działać. Jeśli na którymś etapie problem nie wystąpi, zawsze możesz zgłosić błąd produecentowi karty sieciowej i liczyć na to, że błąd poprawią (będzie to wskazywać na błąd w sterowniku). Jeśli to faktycznie powszechny problem, to leży on raczej po stronie sterownika, chyba że Inet zamontował jakiś wadliwy chipset, ale wątpię w to.


(Toxicblue86) #3

We właściwościach karty sieciowej wyłącz HT mode i przełącz standard 802.11n na 802.11g. Moze spowolniene karty da porządany efekt;) Bluetooth jeszcze wyłącz.


(Atw93) #4

Najnowsze sterowniki zarówno ze strony Lenovo jak i Intela instalowałem. Nie pomagało to testowałem też wszystkie możliwie dostępne wcześniejsze wersje i również nie pomogło. Dalsza część postu jest dla mnie mało zrozumiała.

 

Wyczytałem również gdzieś na forum, żeby wyłączyć Bluetooth ale robiłem to tylko Ustawienia -> Zmień ustawienia komputera -> Komputer i urządzenia -> Bluetooth -> Wył. Teraz wyłączyłem Bluetooth w ustawieniach karty sieciowej. Z HT mode zrobiłem to samo.

Jeszcze jakbyś mógł powiedzieć jak zmienić standard z n na g.

 

 

Na razie dziękuję za podpowiedzi. Będę sprawdzać i informować czy pomogło.


(roobal) #5

Logujesz się do panelu routera, wyłączasz wszystkie zabezpieczenia sieci bezprzewodowej i jedziesz po kolei jak napisałem.

To też zmieniasz w ustawieniach routera.


(Atw93) #6

Wygląda na to, że wystarczyło wyłączyć tylko Bluetooth.

Na razie śmiga aż miło ale zobaczymy jak długo.

 

Jak problem znów się pojawi to zrobię to co napisaliście wyżej.

Dam znać co i jak :wink:


Niestety - to nie kwestia Bluetooth.

 

Tak jak pisałem wyżej - sterowniki zarówno najnowsze jak i starsze sprawdzałem i nadal lipa.

Co do wchodzenia na router - nie robiłem tego ponieważ nie wiem czy jest on jakoś zablokowany czy coś ale po wpisywaniu różnych adresów w przeglądarkę nie mogę na niego wejść. Do tego problem występuje nie tylko na tej sieci także nie wiem czy wejście na router coś pomoże.

 

Nie wiem czy to ma coś z tym wspólnego ale zauważyłem pewną zależność. Problem zaczyna występować przy nieco większym obciążeniu karty/sieci. Mianowicie: gdy łącze jest używane mało intensywnie tzn. używam jednej karty w Google Chrome to problem raczej nie występuje ale jeżeli np. po chwili włączę w jednym momencie kilka odnośników do nowych kart to niestety, zrywa łącze. Np. strona główna Google czasami się załaduje ale już inna strona, wymagająca załadowania obrazka już niestety nie ładuje się.

 

Dziwnie też jest z pobieraniem plików. Korzystam z torrentów i po włączeniu pobierań wywala mnie z Chroma - tzn. nie wyłącza mi przeglądarki ale strony przestają działać i się nie ładują ale pobieranie plików nadal trwa.

 

Oczywiście po takim zerwaniu łącza pomaga wyłączenie i włączenie karty sieciowej z menadżera urządzeń bądź reset routera.

 

Nie wiem jak się z tym uporać. Nie chcę wysyłać go do serwisu do Niemiec bo uważam, że i tak pewnie nic nie zmienią i narażę tylko urządzenie na niepotrzebne uszkodzenia podczas podróży. Jakieś inne pomysły/sugestie?


(roobal) #7

Podłącz się kablem do routera. Jeśli tracisz łączność z WiFi, to na router się nie zalogujesz bezprzewodowo.


(Atw93) #8

Niestety nie mogę/nie potrafię w żaden sposób wejść na ten router. Podłączyłem się kablem i nadal nie mogę się dostać do panelu administratora.

 

Edit:

Znalazłem informację, że ta karta sieciowa Intela 7260-N pracuje w miarę dobrze, jeśli w jej zasięgu jest mniej niż 5 sieci bezprzewodowych. U mnie w domu wykrywa ich od 12 do 15. Może to przez to mam problem.

 

To musi być kwestia sterowników. Problem występuje na Win 8.1 i Win 7. Na Win 8 wszystko działa OK. Wymiana karty sieciowej raczej nie wchodzi w grę bo po pierwsze nie chcę tracić na to pieniędzy a po drugie, gdybym chciał ją wymienić sam lub w pobliskim serwisie to straciłbym wtedy gwarancję producenta.

 

To już się staje irytujące gdy co chwilę tracę połączenie i nie mogę korzystać z Internetu.

Co powinienem zrobić?


(M Standowicz) #9

miałam to samo uzyskaałam pomoc od Lenovo zainstaluj sterowniki http://support.lenovo.com/us/en/products/laptops-and-netbooks/ideapad-z-series-laptops/ideapad-z510-notebook/downloads/DS038480

pozdrawiam

Marzena