Utworzenie małej sieci wi-fi w domu - jak to zrobić?

witam, mam takie pytanie jak utworzyć małą sieć wifi w moim domu (mieszkam w bloku) a internet mam tylko w jednym komputerze stacjonarnym, który łączy się bezpośrednio z komputerem za pomocą kabla. czy wystarczy, że kupie router ? jestem w tych sprawach zielony.

O ile reszta urządzeń posiada Wi-Fi to wystarczy router.

Nie, nie wystarczy, że kupisz router.

Po pierwsze musisz wiedzieć jaki masz typ połączenia internetowego, DSL, czy ADSL (ADSL2) i zakupić taki który będzie takowe obsługiwał. Na przykład typ łącza DSL udostępniany jest w kablówce, a ADSL w Netii.

Po drugie musi to być router z obsługą WiFi.

jeśli to nieduże mieszkanie (zasięg, moc sygnału), to wystarczy zwykły ruter (z odpowiednim dla Twojego łącza wejściem), który wpinasz do gniazdka netu. komputer możesz mieć nadal podpięty kablem (do rutera), a reszta sprzętu typu tel/tablet pójdzie po wifi. możesz też dokupić kartę wifi do komputera (na usb lub pci-e) i w takim przypadku wszystkie urządzenia będą się komunikować bezprzewodowo. ostatnia opcja daje większą swobodę w lokalizacji rutera, tak by zasięgiem pokrył jak największy obszar lokalu, ale wiąże się z dodatkowym kosztem zakupu karty.

mam kabel DSL podłączony do komputera. czy rozumiem, że muszę kupić router z wejściem DSL ? jeśli tak to czy jest możliwość utworzenia wi-fi nie kupując karty wi-fi (na wejście pci) do komputera tylko, żeby komputer był połączony z internetem właśnie kablem DSL a reszta urządzeń w domu łączyła się przez wi-fi ? czy może lepiej ten kabel DSL co idzie do komputera podpiąć do routera ? jeśli tak to co poza tym muszę zrobić ?

Bzdura, nie wprowadzaj ludzi w błąd. Po pierwsze, ADSL to admiana łącza DSL (DSL to łącze symetryczne, ADSL to łącze asymetryczne). Po drugie DSL to łącze telefonicznie, a kablówki to kablówki (HFC - Hybrid Fibre-Caoxial).