Witam borykam się z problemem od kilku dni (dodam, że laptop nie był wyłączany od kilku dni, tzn był na każdą noc od 24 do 16 w stanie spoczynku). Moje użycie procesora do dziś wynosiło 100% i nie schodziło nawet w procesie bezczynności. Zrobiłem przed kilkoma godzinami recovery, z przywróceniem ustawień fabrycznych + usunięcie wszystkich plików. Laptop jakby trochę lepiej pracuje, jednak przy uruchomieniu np. iexplorer dysk skacze do 100% procesor do około 40%. Czasem w procesie bezczynności dysk skacze do około 50% procesor 20%. Laptop Acer Aspire E1-571G procesor i3, 4gb ram i 2 gb karta graficzna nvidia. Zastanawiam się czy nie oddać do serwisu, co radzicie? W hd-tune w zakładce error wszystko na zielono z odznaczoną funkcja “quick scan”. Dodam, że przy włączonym samym iexplorer dysk ma 3% ale procesor 8-11% też raczej dziwne. I to jest właściwie tak na zmiane jak więcej użycia dysku procesor mało, jak mniej dysku więcej procesor. Przy większych akcjach np. przed chwila odinstalowywanie programu + youtube + pobieranie i dysk skoczył do 100% procesor jakoś 30%.
HWMonitor i daj screen, gdy np: grasz z 30 minut.
HD Tune i wklej screen smart dysku, opcja health.
http://zapodaj.net/1edb1b977af66.png.html
http://zapodaj.net/4af2c00eb52a8.png.html
http://zapodaj.net/23a8a9781776d.png.html
http://zapodaj.net/3eefcb39f4070.png.html
Zaraz wstawie screen z bardziej wymagającej gry.
Nic nie widać, może to tylko jakieś przekłamanie w odczycie. A jak się laptop zachowuje w pracy, to jest ważne, przymulony, zacina się, zawiesza, inne?
Przed resetem ustawień chodził wolno, teraz wydaje się pracować normalnie, aczkolwiek i tak niepokoi mnie fakt z tym użyciem. Proponujesz oddać na gwarancje? (Teraz głupie sprawdzanie plików po pobraniu gry zużywa 100% dysku, czasami to proces system tyle zżera a czasem przerzuca się to na inne procesy)
Jak ma gwarancję, to niech zobaczą. Daj również dokładny opis problemu.
Może dysk, może coś na płycie np: karta grafiki? nie widać jej w HWMonitor, inne.
Zobacz jeszcze programem GPU-Z co pokaże?
W sumie nic nie widać - daj do serwisu i niech myślą.