Użycie procka przy renderowaniu grafiki


(Mixon) #1

witam. zauważyłem dzisiaj, że podczas renderowania grafiki w programie ATT użycie procka wynosi cały czas 100% ;/ czy proc ma aż tyle wspólnego z renderingiem czy coś sie skopało? (znowu). pozdro :wink:


(Clubbasse207) #2

tak :stuck_out_tongue:


(Mixon) #3

aha...fajnie wiedzieć xD thx :smiley:


(Johny) #4

Rendering to też jedna z czynności,gdzie wykorzystywane są dwa rdzenie,programy takie jak 3D Studio,Maya 3D od dawna wykorzystują nowe procesory,tam jest dużo do liczenia,polega to na śledzeniu promieni świetlnych,liczy aby dowiedzieć się,czy światło przechodzi przez każdy pixel i tak powstaje obraz 2D,dwa rdzenie to nie nowość,podobnie jak z super kartami graficznymi,od dawna były stosowane,ale w komputerach typu Silicon Graphics nastawionych na obróbkę grafiki,symulację zjawisk,itp.,teraz te rozwiązanie wchodzi do zwykłych komputerów,gdzie już są 4 rdzenie,ale procesor 4 rdzeniowy kosztuje gdzieś ok 5000 zł,albo ponad


(Mixon) #5

zawsze myślałem, że za rendering odpowiedzialny jest tylko i wyłącznie GPU... a tu prosze...zonk xD... jednak w dziedzine technologii komputerowych trzeba sie systematycznie dokształcać :smiley:


(Johny) #6

Też masz racje,bo karta graficzna odpowiada za grafikę głównie w grach,ale masz coś za coś,grafika w grach jest upraszczana,w ruchu obiektów nie zwraca się za bardzo uwagi na szczegóły,karta dodaje głównie efekty na już gotowym obrazie,a to na drodze musisz mieć czysty asfalt,na szyby ma padać słońce,albo mają odbijać się tam drzewa,twarz postaci rozmawiającej z tobą ma wyrażać emocje,do pamięci ładowane są już gotowe obrazy,nakłada się je na siatki trójkątów,przy renderingu są same siatki,a tekstury się dopiero tworzy