Vista i Nokia PC Suite - brak możliwości przesyłania danych

Mam notebooka Acer Aspire 5920G (Windows Vista Home Premium w wszystkimi poprawkami) i Nokię N95 (z najnowszym oprogramowaniem) oraz zainstalowany najnowszy Nokia PC Suite.

Problem:

Komputer i telefon za każdym razem bez problemu “widzą” się i to zarówno przez kabel USB jak i Bluetooth’a.

Problem polega na tym że nie działa poprawnie żadna funkcja Nokia PC Suite poza funkcją instalowaniem aplikacji w telefonie i przeglądaniem zawartość karty pamięci.

Objawy:

  1. Nie mogę przez Nokia PC Suite np. oglądnąć kontaktów w telefonie (Windows Eksplorator zawiesza się lub pojawia się komunikat z Nokia Phone Browser "Nie można ukończyć operacji”, w telefonie „Błąd systemu”).

  2. Nie działa synchronizacja z MS Outlook 2007 - proces synchronizacji rozpoczyna się i “staje” i zawiesza się. Czasami w raporcie synchronicacji pojawia się komunikat “Ostrzeżenie: Informacja o programie PC Sync”

  3. Nie można zrobić kopii zapasowej (występują błędy np. kontaktów, kalendarza, lub kopii specyficznej dla modelu telefonu). Nie można także przywrócić kopii zapasowej, która kiedyś była dobra i która działa na innych komputerach.

  4. Nie widać żadnych SMS’ów mimo, że są (komunikat: brak wiadomości w telefonie).

  5. Przy kopiowaniu zdjęć z N95 na kompa zdjęcia kopiują się, ale nic na nich nie widać, tylko rozmazane kolorowe plamy i pasy.

  6. Trzy razy w czasie podłączenia telefonu i kompa przez kabel USB lub rozłączania pojawił komputer powiesił się i pojawił się Blue Screen.

Czego już próbowałem (i co nic nie dało):

  1. Przeinstalowanie Nokia PC Suite.

  2. Przeinstalowanie Visty i instalacja na czysty system PC Suit’a.

  3. Korzystałem z kilku oryginalnych kabli UBS Nokii.

  4. Format telefonu i próba wpisania do niego danych z kompa.

Moim zdaniem problem leży “gdzieś” w komputerze lub jego oprogramowaniu, ponieważ takie same objawy występują także na tym kompie w przypadku innych telefonów np. E50. Natomiast te same telefony na innych komputerach działają bez zarzutu i to także na Acerze Aspire o bardzo podobnej konfiguracji.

Korzystam także z MOBILedit!, ale on również nie działa poprawnie (nie można odczytać wiadomości SMS, nie można synchronizować danych z Outlookiem, często nie może odczytać zawartości telefonu), a najzabawniejsze jest to, że próbując synchronizować kontakty z Outlookiem widzi błędne zapisy np. imiona i nawziska większości osób są zastępowane przez imię i nazwisko jednej osoby. Natomiast ten sam program i ten sam telefon na innym kompie działa OK.

Bardzo proszę o pomoc w rozwiązaniu przedstawionego problemu lub ewentualnie sugestie dotyczące przyczyn.

Pozdrawiam

Może i odkopuję dość starego posta, ale wydaje mi się, że znalazłem na to rozwiązanie.

Ja miałem taki sam problem pod Win Xp - zrobiłem co następuje - wywaliłem polską wersję Nokia PC Suite, użyłem programu Nokia PC Suite Cleaner (do pobrania ze strony Nokii), potem zainstalowałem angielską wersję PC Suite i wszystko zaczęło nagle działać jak należy :slight_smile:

moje doświadczenie z PC SUITE + n82 - wszystko działa.

U mnie Pc Suite + 3500c wszystko działa (do czasu jak zepsuł się telefon), ale i tak do przesyłaniach dużych ilości danych używam trybu przechowywania danych w telefonie.