Mam notebooka Acer Aspire 5920G (Windows Vista Home Premium w wszystkimi poprawkami) i Nokię N95 (z najnowszym oprogramowaniem) oraz zainstalowany najnowszy Nokia PC Suite.
Problem:
Komputer i telefon za każdym razem bez problemu “widzą” się i to zarówno przez kabel USB jak i Bluetooth’a.
Problem polega na tym że nie działa poprawnie żadna funkcja Nokia PC Suite poza funkcją instalowaniem aplikacji w telefonie i przeglądaniem zawartość karty pamięci.
Objawy:
-
Nie mogę przez Nokia PC Suite np. oglądnąć kontaktów w telefonie (Windows Eksplorator zawiesza się lub pojawia się komunikat z Nokia Phone Browser "Nie można ukończyć operacji”, w telefonie „Błąd systemu”).
-
Nie działa synchronizacja z MS Outlook 2007 - proces synchronizacji rozpoczyna się i “staje” i zawiesza się. Czasami w raporcie synchronicacji pojawia się komunikat “Ostrzeżenie: Informacja o programie PC Sync”
-
Nie można zrobić kopii zapasowej (występują błędy np. kontaktów, kalendarza, lub kopii specyficznej dla modelu telefonu). Nie można także przywrócić kopii zapasowej, która kiedyś była dobra i która działa na innych komputerach.
-
Nie widać żadnych SMS’ów mimo, że są (komunikat: brak wiadomości w telefonie).
-
Przy kopiowaniu zdjęć z N95 na kompa zdjęcia kopiują się, ale nic na nich nie widać, tylko rozmazane kolorowe plamy i pasy.
-
Trzy razy w czasie podłączenia telefonu i kompa przez kabel USB lub rozłączania pojawił komputer powiesił się i pojawił się Blue Screen.
Czego już próbowałem (i co nic nie dało):
-
Przeinstalowanie Nokia PC Suite.
-
Przeinstalowanie Visty i instalacja na czysty system PC Suit’a.
-
Korzystałem z kilku oryginalnych kabli UBS Nokii.
-
Format telefonu i próba wpisania do niego danych z kompa.
Moim zdaniem problem leży “gdzieś” w komputerze lub jego oprogramowaniu, ponieważ takie same objawy występują także na tym kompie w przypadku innych telefonów np. E50. Natomiast te same telefony na innych komputerach działają bez zarzutu i to także na Acerze Aspire o bardzo podobnej konfiguracji.
Korzystam także z MOBILedit!, ale on również nie działa poprawnie (nie można odczytać wiadomości SMS, nie można synchronizować danych z Outlookiem, często nie może odczytać zawartości telefonu), a najzabawniejsze jest to, że próbując synchronizować kontakty z Outlookiem widzi błędne zapisy np. imiona i nawziska większości osób są zastępowane przez imię i nazwisko jednej osoby. Natomiast ten sam program i ten sam telefon na innym kompie działa OK.
Bardzo proszę o pomoc w rozwiązaniu przedstawionego problemu lub ewentualnie sugestie dotyczące przyczyn.
Pozdrawiam