Vista, Mandriva 2007 i ubuntu - boot

Witam

Mam na komputerze zainstalowaną Viste (beta) oraz Mandrive 2007. Przy starcie komputera wyświetla mi się boot z Mandrivy 2007. Chciałbym zainstalować ubuntu i mam takie pytanie, co się stanie z boot przy starcie? Czy po instalacji ubuntu i uruchomieniu komputera będę miał możliwość wybrania systemu (Vista, Mandriva 2007 czy ubuntu)? Bo jeśli znikną to nie ma po co instalować :frowning:

  1. Uzywanie tej Visty nie jest już chyba legalne

  2. To zależy czy i gdzie jeżeli zainstalujesz boota Ubuntu.

  3. Zależy też jakiego menadżera bootowania używasz teraz a o tym nie napisałeś.

Jeżeli jest to ten z Mandrivy to wystarczy z jej poziomu później dodat odpowiednie wpisy dla bootowania Ubuntu.

Możesz też w mbr zainstalowac Lilo lub Gruba z Ubuntu - on powinien wykryć inne systemy choć czasami trzeba ręcznie poprawić wpisy.

Ale jak to mam zrobić? Ja w Linuxie jestem zielony. To dawać przy instalacji, żeby dodało mi boota czy nie? Jeśli nie, to co dokładnie mam później zrobić?

PS: Ta Vista jest legalna, bo chodzi bodajże do maja i jest aktywowana!!

Po instalacji ubuntu z grubem powinno Ci wykryć wszystkie systemy jakie masz na dysku, choć jak to pisał Venger czasami trzeba to poprawić ręcznie :slight_smile:

Natomiast jeśli instalowałbyś w takiej kolejności: Vista, Ubuntu, Mandriva, to lilo (lub grub, zależy który bootloader wybierzesz) Mandndrivy z pewnością wykryje wszystkie systemy lub podasz później ścieżkę bootowania Ubuntu w ustawieniach systemowych, gdzie ustawiasz program rozruchowy, wszystko robisz graficznie i nie trzeba się grzebać we wpisach w plikach tekstowych :slight_smile:

Jeśli zdecydujesz się instalować systemy w takiej kolejności jak podałem wyżej to podam Ci szcegółowe informacje jak to wykonać poprawnie.

Pozdrawiam!

No dzięki, ale ja już mam zainstalowaną Viste i Mandrive 2007. Pytam się jak to będzie po instalacji ubuntu na tym :frowning:

No trudno, ewentualnie wszystko poleci z boot’a :frowning: