Vista OEM - po kilku latach klucz nie działa


(krystianb) #1

Witam jako nowy user i jako autor tematu :slight_smile:

Mam nadzieje witać się następnym razem w troszke lepszych okolicznościach :stuck_out_tongue:

Do sedna

Kilka lat temu* kupiłem komputer, razem z Vistą x32 OEM.Wszystko działało ok, obycie z PCami mam takie w miare, Viste polubiłem bardzo choć teraz to nie istotne

W każdym razie jakiś miesiąc temu zrobiłem sobie swoją wersje przez program vLite.Po jakimś czasie Vista zaczęła twierdzić że "moja kopia systemu windows nie jest oryginalna"

Pomyślałem więc, że za dużo pokasowałem z instalki i coś nie gra, więc ponownie zrobiłem formata tym razem już oryginalną płytką visty.Dziś dostałem pierwszy komunikat że aktywacja sie nie powiodła

co robić?

* kilka lat temu tzn nie pamiętam dokładnie, ale to było kilka miesięcy po premietrze tego systemu

  • Wersja Visty to Home Basic

  • nic nigdy nie słyszałem żeby vLite ingerował w licencje, albo żeby MS tak reagował na instalke-przeróbke

  • Nawet jeśli program "ukradł" mi klucz w co troche nie chce mi sie wierzyć, to jak wytłumaczyć fakt że OEMy są przecież przypisane do płyty głównej ?

  • próbowałem coś poszperać na stronie MS ale jedyne co widze to pomoc techniczna za 132zł ;]

  • dodam że wcześniej nigdy takich problemów nie było, zawsze aktywował się odrazu

Ponawiam więc pytanie - co zrobić?

I jeśli ktoś napisze żebym kontaktował się z MS - ok, tylko podajcie nr lub maila bo takowego nie zauważyłem

pozdrawiam

EDIT

szperam szperam i pomyślałem że może to przez ten cały indeks wydajności Windowsa ( nie aktualizowany czyli wynik ogólny 1)

i...kolejna niespodzianka

dostaje komunikat:

screen

nie ważne czy z admina czy ze zwykłego konta, a ja nic nie anulowałem...

Tego też wcześniej nigdy nie było...


(Villy) #2

Aktywacja Produktów Microsoft

00 800 12 11 654 – międzynarodowy numer bezpłatny*

w godzinach 8-20 w dni robocze.

Automatyczna aktywacja telefoniczna dostępna całą dobę.

* Twój operator telefoniczny może pobrać opłatę za połączenie

-- Dodane 26.04.2012 (Cz) 23:36 --

http://support.microsoft.com/gp/cu_sc_s ... lephone/pl <- źródło

-- Dodane 26.04.2012 (Cz) 23:37 --

zformatuj dysk, następnie wgraj czysty nieprzerabiany system zgodny z naklejką, w celu aktywacji zadzwoń na numer podany powyżej, chyba że automatyczna zadziała


(krystianb) #3

Fakt też przed chwilą znalazłem ten nr tylko w innej zakładce na stronie, zadzwonie tam jutro jeśli nic nie wymyśle(wymyślcie:P)

rzecz w tym, że teraz 3dni temu formatowałem dysk oryginalną płytką bez żadnych modyfikacji i dalej to samo

Ciekaw jestem czy na tym międzynarodowym nrem dogadam sie z kimś po Polsku...


(Jasiek.w) #4

Numer polski do automatycznego aktywowania programów Microsoft - 22 - 594-19-99 - na komputerze uruchamiasz aktywacje telefoniczną i po wybraniu 1 - przekazujesz 9 grup po 6 cyfr za pomocą klawiatury telefonu - po przyjęciu - automat odczytuje kod dla Ciebie do wbicia na komputerze - również 9 bloków po sześć cyfr. I tyle - na komputerze naciskasz dalej i aktywacja zakończona.

Czynny całą dobę!!


(MaRa) #5

Tam siedzi automat.

Powinno pójść przez aktywację telefoniczną, chyba że to jakiś ekstremalny przypadek użycia jednego klucza na wielu komputerach.

Jest jakiś numer krajowy.

A 0-800 to numer krajowy bezpłatny, lecz chyba nie działa przez komórkę, powinien być też gdzieś drugi, warszawski.


(Jasiek.w) #6

A o czym ty piszesz?


(Krzysztof 259) #7

Miałem ten sam problem zadzwoń pod nr 225941999.Wcześniej wejdź na panel sterowania-system-aktywacja telefoniczna.Postępuj zgodnie z tym co będzie podawane przez telefon,jest to automat czynny całą dobę.


(jas_fasola) #8

Też jest automat, ale w szcególnych przypadkach łączy z osobą i ona odblokowuje kod. Raz tak miałem wynikało to ze względu że ktoś wcześniej za wiele razy aktywował ten klucz i w trakcie aktywacji telefonicznej przełaczało do obsługi klienta. Odblokowali i do tej pory działa.

Poza tym czytaj dobrze tam jest 00-800 ten numer nie jest krajowy, i nie jest taki bezpłatny kosztuje impuls połączenia.


(system) #9

OEM-y nie są przypisywane tylko i wyłącznie do płyty głównej.

Podzielę się swoim przypadkiem: wymieniłem HDD na SSD. Co się z tym wiązało, instalacja systemu od nowa. Aktywacja powiodła się. Za jakieś kilka miesięcy zmuszony byłem wymienić płytę główną. Nie formatowałem systemu, tylko po złożeniu podzespołów system ponownie wyświetlił monit o aktywację. I w tym przypadku także nie było żadnych problemów z aktywowaniem systemu.

Pozdrawiam :slight_smile:


(Semtex) #10

Miałeś fart i tyle :stuck_out_tongue: EULA MS jest pokręcona jak paragraf, jak dobrze pamiętam jest w niej zapis o przypisaniu licencji do procesora a praktycznie odnosi się to MOBO, wymiana GPU, HDD czy RAM bardzo rzadko kończy się monitem o reaktywację systemu, wymiana MOBO zawsze (mówimy o OEM, choć w wersji BOX również...) Z tym że, jeżeli system był aktywowany od 180 dni (informacja znaleziona w sieci nie w EULA) i po tych 180 dniach wymienimy MOBO to reaktywacja powiedzie się raczej bez większego problemu, co nie zmienia faktu że w myśl EULA masz piracki system :P. Biorąc pod uwagę pomyślną reaktywację OEM przez, na przykład pracownika MS, na nowym MOBO wymienionym w ramach gwarancji, w myśl EULA taki system nie jest już oryginalny... Kto to wszystko ogarnia... :lol: