VPN a dysk wpięty do routera

Witam. Nie jestem informatykiem i nie potrafię sobie poradzić z 1 kwestią. Postawiłem VPN na routerze, dodatkowo do routera podłączyłem dysk SSD, który jest skonfigurowany jak serwer ftp z przekierowanymi portami, a także jako serwer mediów. Dzięki temu w sieci lokalnej, mogę korzystać z tego dysku, w zasadzie tak jak z dysku podłączonego do komputera. Żeby mieć dostęp z zewnątrz do mojej sieci a także do tego dysku, zestawiłem połączenie VPN. I tu zaczyna się problem. Przy połączeniu z internetem poprzez sieć komórkową i po połączeniu przez VPN, mam normalny dostep do sieci i do dysków. Jednak po zalogowaniu do sieci poprzez Wifi i zestawieniu połączenia VPN nie widać otoczenia sieciowego. Przypuszczam że roter udostępniający internet blokuje porty i stąd problem. Stąd pytanie, jak skonfigurować system tak, aby bez dostępu do routera, móc poprzez połączenie vpn mieć dostęp do dysku? Jeżeli tak się nie da, to jak to zrobić żeby udostępnić w tej formie dysk bezpośrednio z rotera podobnie jak udostepnienie ftp

Po co Ci VPN w LAN? VPN zmienia Ci trasę do sieci i pewnie dlatego nie widzisz dysku. Jaki typ VPN konfigurowałeś? Co to za router?

Wydaje mi się że chodzi o WiFi nie lokalne tylko gdzieś z zewnątrz i wtedy jest coś blokowane. Próbowałeś tylko z jednego routera z zewnątrz się łączyć? Napisz tak jak prosił @roobal co za router masz w domu i jaki typ VPN. Może chodzić o konflikt IP ale to tylko takie moje domysły.

Przede wszystkim usuń wszelkie przekierowania portów. W sieci wewnętrznej i przez VPN nie będą Ci potrzebne. Jedyne co one robią to zmniejszają znacząco bezpieczeństwo Twoich danych.

Problemy mogą wynikać z identycznej adresacji w sieci u ciebie w domu i tej z której się łączysz. Zmień adresację u siebie w domu na coś w stylu 192.168.117.0/255.255.255.0.