No OK ale jakoś więcej info w jakich programach, i czy trudno jest to zrobić, i jak to zaanimować we Flashu, (wg mnie trzeba mieć kilkadziesiąt takich obrazków i klatka po klatce, ale nie jestem pewien)…
Tu musi być program do 3D bo nie sądzę żeby ktoś malując we Flashu uzyskał taki efekt i tak precyzyjne przekształcenia obiektu w przestrzeni. A czy później to jest wyrenderowane do pojedynczych klatek czy do filmu Flash to już wybór twórcy. Trzeba przyznać że ludzie z Template Moster robią ładne szablony ale optymalizacja pod względem czasu ładowania pozostawia wiele do życzenia.
Mając ten soft można to łatwo zrobić w naprawdę 1 dzień (mówię o samej animacji). Model jest prosty, z prostym światłem i renderem. Jak można to zrobić? Tworzysz model np w maxie i animujesz go, tak by animacja trwała z 1,5sek, czyli licząc, że 1sek to 25 fpow, to można zrobić ok 38 klatek dla tej animacji. Podczas renderu ważne jest to by nie wy renderować tego do postaci filmu tylko każdej klatki z osobna do pliku *.png, który zachowa nam przezroczystość otoczenia. następnie np przy użyciu Swish Max lub innej wersji, wczytujemy pliki i tworzymy z tego tak zwanego “duszka” (ang. sprite). Następnie przy pomocy np Photoshopa tworzymy cała resztę interfejsu. Pliki stworzone, również aplikujemy do projektu w swish maxie, gdzie je układamy i tworzymy stronę z wykorzystaniem duszka, który będzie zasłoną dla znikających i wczytujących się elementów kolejnej podstrony.
Oczywiście to jest napisane tak na kolanie, bo całą procedurę tworzenia strony we fleshu nie zmieścił bym tutaj Poczytaj poradniki, które dostarczy Ci ujek Google a kiedyś może z Swish maxa, przejdziesz na Macromedie, bo moim zdaniem dobrze jest zacząć od łatwiejszego softu, który również wykorzystuje AS.
Sam kształt nie musi być 3D i możesz zrobić łatwo swój w bezpłatnym Gimpie.Program do robienia flash taki jak np.SWISHMax2 ma dużo gotowych presets a więc nie musisz kombinować żadnych animacji i załatwisz to jednym kliknięciem.Wersję czasową programu możesz pobrać tutaj:
Niestety z obiektu 2d nie zrobić realistycznej animacji obrotu o 360*. Po to właśnie jest model 3d oraz jego animacja A obecne animacje w SM2 są dobre ale głównie ładnie wyglądają wyłącznie na tekście. A zrobienie animacji po klatkowej jest bardzo proste.
To co pokazałeś pod powyższym linkiem nie ma nic wspólnego z transformacjami 3D o które pytał master of disaster. Jego przykład to animacja wykonana w 3D, a twój przykład to przekształcenia bitmapy w przestrzeni 2D.
Zgadzam się z Wami całkowicie.Wygląda na to,że zle sformuowałem odpowiedz ale chodziło mi o to,że dla początkującego w te klocki dużo łatwiej było by zrobić ten efekt w 2D niż w 3D.Sorry. :oops: