W czym robić takie grafiki?

Witam!

Mam pytanie otóż w czym robi się takie grafiki jak tu:

http://www.templatemonster.com/flash-te … /8511.html

Chodzi mi o to takie czerwone coś :smiley:

Tak samo co zrobić aby to się obracało, bo we flashu mając jeden taki obrazek to nie wprawie to w ruch, wiec trzeba to jakoś w 3d robić.

I czy takie coś się trudno robi… (nie chodzi mi o efekt flash, tylko o rysunek)

W programach do grafiki 3D i do tego ewentualne dodanie efektów w innych programach do obróbki video.

No OK ale jakoś więcej info w jakich programach, i czy trudno jest to zrobić, i jak to zaanimować we Flashu, (wg mnie trzeba mieć kilkadziesiąt takich obrazków i klatka po klatce, ale nie jestem pewien)…

Pozdrawiam

zacznij od blender i w google: blender poradnik

jak jesteś zielony to może za miesiąc coś takiego uzyskasz :smiley:

Jeśli czegoś się nie robiło to jest bardzo trudno, natomiast jeśli ma się jakieś pojęcie to trudność jest znacznie mniejsza.

To byłaby a`la kreskówka.

Wydaje mi się, że tu nie jest za mocno Blender, czy animacja 3d potrzebna. Sam Flash. Choć nie jestem na 100% pewien.

Tu musi być program do 3D bo nie sądzę żeby ktoś malując we Flashu uzyskał taki efekt i tak precyzyjne przekształcenia obiektu w przestrzeni. A czy później to jest wyrenderowane do pojedynczych klatek czy do filmu Flash to już wybór twórcy. Trzeba przyznać że ludzie z Template Moster robią ładne szablony ale optymalizacja pod względem czasu ładowania pozostawia wiele do życzenia.

Są 3 potrzebne programy:

  • Photoshop (gimp)

  • 3ds max (Blender)

  • Macromedia Flash (Swish Max)

Mając ten soft można to łatwo zrobić w naprawdę 1 dzień (mówię o samej animacji). Model jest prosty, z prostym światłem i renderem. Jak można to zrobić? Tworzysz model np w maxie i animujesz go, tak by animacja trwała z 1,5sek, czyli licząc, że 1sek to 25 fpow, to można zrobić ok 38 klatek dla tej animacji. Podczas renderu ważne jest to by nie wy renderować tego do postaci filmu tylko każdej klatki z osobna do pliku *.png, który zachowa nam przezroczystość otoczenia. następnie np przy użyciu Swish Max lub innej wersji, wczytujemy pliki i tworzymy z tego tak zwanego “duszka” (ang. sprite). Następnie przy pomocy np Photoshopa tworzymy cała resztę interfejsu. Pliki stworzone, również aplikujemy do projektu w swish maxie, gdzie je układamy i tworzymy stronę z wykorzystaniem duszka, który będzie zasłoną dla znikających i wczytujących się elementów kolejnej podstrony.

Oczywiście to jest napisane tak na kolanie, bo całą procedurę tworzenia strony we fleshu nie zmieścił bym tutaj :wink: Poczytaj poradniki, które dostarczy Ci ujek Google a kiedyś może z Swish maxa, przejdziesz na Macromedie, bo moim zdaniem dobrze jest zacząć od łatwiejszego softu, który również wykorzystuje AS.

Pozdrawiam, Xaros

Sam kształt nie musi być 3D i możesz zrobić łatwo swój w bezpłatnym Gimpie.Program do robienia flash taki jak np.SWISHMax2 ma dużo gotowych presets a więc nie musisz kombinować żadnych animacji i załatwisz to jednym kliknięciem.Wersję czasową programu możesz pobrać tutaj:

http://www.swishzone.com/index.php?area … roduct=max

A dalej to już kwestia zapisu plików html i SFO oraz pokazanie tego na stronie www tak jak tutaj:

http://www.psp-pomoc.com/test1.html

Niestety z obiektu 2d nie zrobić realistycznej animacji obrotu o 360*. Po to właśnie jest model 3d oraz jego animacja A obecne animacje w SM2 są dobre ale głównie ładnie wyglądają wyłącznie na tekście. A zrobienie animacji po klatkowej jest bardzo proste.

To co pokazałeś pod powyższym linkiem nie ma nic wspólnego z transformacjami 3D o które pytał master of disaster. Jego przykład to animacja wykonana w 3D, a twój przykład to przekształcenia bitmapy w przestrzeni 2D.

Zgadzam się z Wami całkowicie.Wygląda na to,że zle sformuowałem odpowiedz ale chodziło mi o to,że dla początkującego w te klocki dużo łatwiej było by zrobić ten efekt w 2D niż w 3D.Sorry. :oops:

Gdyby na tym forum były tylko takie niedomówienia to niepotrzebni byliby moderatorzy :wink:

Dzięki Xaros , jak zawszę sensowna odp. od Ciebie w dziale Grafika ;).

Ja tworzę strony we Adobe Flash CS3, całkiem nie źle mi idzie, także o flashu to mam pojęcie, jednak jeśli chodzi o 3d to jestem zielony.

Photoshop - mam i umiem

Flash - mam i umiem

Blender - mam i nie umiem.

3ds max to chyba zaawansowany program do robienia grafiki 3d, jednak myślę że na początek Blender mi wystarczy.

Widzę do niego dużo tutoriali, tak więc może sobie jakoś poradzę.

Pozdrawiam

możesz spróbować też w C4D, ew. to czerwone coś można również zrobić w PS, ale to jest mało realne ;p zostaje również Rhinoceros

tyle ode mnie