W jakich językach stworzyć dobry serwis www

Znam języki C++ i C#, ale jeśli chodzi o języki do tworzenia stron jestem zielony. potrzebuję stworzyć dobry serwis, z kontami, logowaniem itd.

Jakich języków powinienem się nauczyć?

HTML i PHP, czy tylko PHP, może ASP.NET, po jutrze idę kupić jakieś książki, co powinienem kupić?

Pozdrawiam, i dziękuje za odpowiedzi.

PHP, MYSQL, HTML, CSS, JS.

skoro znasz C# to pewnie dość dobrze znasz visual studio a w nim można tworzyć strony w ASP.NET, problem pojawia się przy hostowaniu tego typu aplikacji, mało hostingów oferuje obsługę ASP.NET, najszybszym rozwiązaniem jest tak jak mój poprzednik piszę php, mysql itd. HTML musisz znać zawsze czy będziesz pisał ASP, PHP czy może w JSP. Ja do logowania napisałem sobie klasę w PHP (około 200 linii), do tego klasa do kontaktu z bazą danych (około 1000 linii). Później dodanie możliwości rejestracji do strony z wykorzystaniem moich klas to 20 linii w kodzie strony na logowanie i około 50 na rejestracje :slight_smile:

też jestem za silnikiem PHP+JS (AJAX)+MySQL (tyle że mySQL to jedno a teoria relacyjnych baz danych to drugie)tyle, że jak przedmówca sugeruje warto brać sie za OOP - tu będzie ciężko bez znajomości wzorców, a szczególnie MVC. Żeby koło od nowa nie wymyślać i co chwile sie nie zastanawiać czy sie nie robi błędów to warto z jakiegoś FW skorzystać - na rynku jest ich sporo (Zend, Symfony, Kohana, CI, CakePHP itd itd). Warto przy okazji się zaznajomić z obsługą szablonów i uniwersalnego podejścia do bazy danych.

Odbiegając nieco od tematu to warto znać wszystkie zalecenia W3C (ew wspierać sie walidatorami) oraz pomyśleć o pozycjonowaniu (przede wszystkim: budowa strony, popularność, linki)