W jakim języku napisać taką gierkę?

Witajcie, znalazłem ostatnio na internecie dwie fajne gierki:

http://games.usvsth3m.com/maths/

http://games.usvsth3m.com/how-fast-is-your-brain/

Chciałbym napisać rozbudowaną wersję, abym mógł przetestować swoich kolegów, oraz, żeby oni przetestowali mnie swoimi tekstami i zadaniami.

Więc tak jak w tytule, chciałbym zapytać w jakim języku napisać taką gierkę i prosiłbym o poradzenie jakiegoś dobrego programu.

Z góry dziękuję za odpowiedzi i mam nadzieję, ze nadejdą szybko.

Język: JavaScript + znajomość XHTMLa i CSSa

Można to zrobić w JQUery lub typowych bibliotekach JS do gier.

http://html5gameengine.com/

Ciężko będzie, trzy języki ogarnąć :D, ale spróbuję.

Zmieniłem zdanie, dałoby się w jakimś jednym języku napisać wersję nieprzeglądarkową?

Tak. W dowolnym posiadającym jakąkolwiek bibliotekę graficzną.

czyli chyba w dowolnym.

 Czyli nie w Batch, Bash, C#, C, Mono i nie w assemblerze

Użyj C/C++ z biblioteką Qt. Będzie działać w każdym linuxowym środowisku graficznym i menadżerze okien. Do tego posłuży Ci QtCreator. Jest w repo.

 

 

 

Okropność! Możesz napisać któż to taki?

Czemu nie C i czemu nie C#? Abstrahując od tego, że Mono, to nie jest język programowania.

@nolokon

 

Jakim cudem się w C# nie da? C# + ASP.NET + TS i do przodu. 

Używając Mono na linuxie też się coś w MVC zdziała. Źródło: http://alexfalkowski.blogspot.com/2013/03/web-development-on-mono.html

W C na upartego też można: https://github.com/DanielWaterworth/Raphters albo http://gwan.ch/ łącząc z innymi językami skryptowymi. 

Jak już wszyscy spamują swoimi ulubionymi językami, to ja ci do tego polecę Groovy’ego. Dzięki wbudowanemu DSL-owi o nazwie SwingBuilder, chyba trudno będzie znaleźć język w którym możesz tworzyć szybciej i czytelniej kod do GUI bez instalacji żadnych pobocznych bibliotek i frameworków: http://groovy.codehaus.org/Swing+Builder

Sześć pozycji, trzy nie są językami programowania, a stwierdzenie dotyczące pozostałych trzech jest nieprawdziwe.

Niezła skuteczność.