W którym miejscu zainstalować program rozruchowy w Mint?

W VirtualBox się bawię na razie, bo nie chcę niczego rozwalić na zwykłym dysku. W Virtualboxie utworzyłem jeden dysk i dałem tylko partycję główną / oraz /swap (olałem /home itd) i mogę wybrać dwa miejsca na program rozruchowy.

 

Czy ten program rozruchowy to GRUB? czy coś innego? W którym miejscu powinienem instalować ten program rozruchowy wg obrazka mojego?

http://i.imgur.com/EWb0acZ.jpg

 

Gdybym wybrał pierwszą opcję, a miałbym na dysku windowsa gdzieś to wtedy by mi w MBR coś podmienił? Tak, czy nie?

A gdybym wybrał drugą opcję to GRUBa lub coś by instalował do katalogu głównego “/”?

Nie znam się i dlatego was pytam o to, chcę po prostu wiedzieć, która rzecz co robi, bo jak w przyszłości na normalnym systemie coś postawię to wolę mieć tę wiedzę. Także będę wdzięczny za wyjaśnienie mi tego.

Instaluj w /dev/sda. Gdyby był Windows - zostanie dopisany do Gruba.

Grub2 nie zainstalujesz w VBR. Tak dało się instalować Grub 0.97 (wtedy można było robić chainload z Windowsa) - o ile dobrze pamiętam :smiley:

a gdybym chciał zainstalować linuxa na karcie SD lub na dysku zewnętrznym, a nie odłączałbym dysku wewnętrznego, na którym mam windowsa 8, to wtedy program rozruchowy instalowałbym na urządzeniu o nazwie np. sd b? I wtedy dysku z windą mi linux nie ruszy? Bo nie chcę czasem, że wgram program rozruchowy na kartę SD lub dysk zewnętrzny i wgra mi tam gruba, a przy okazji bez mojej wiedzy MBR zmieni na dysku wewnętrznym z windą :smiley:

Nie, nie ruszy.

Na wszelki wypadek poszukaj w Internecie jak wykonać kopię MBR.

dzięki. A ostatnie pytanie. Taka sytuacja:

  • dysk zewnętrzny np. 1 TB, są dwie partycje, pierwsza ma 800 GB i są na niej różne dane, które chcę zachować, drugą partycję 200 GB (pustą) podzielę na partycje linuxowe i wtedy sektor rozruchowy wgrać do sdb, czy np. sdb1?