Walka z spamem w Mozilla Thunderbird

Jeszcze jedno pytanie do Mozilla Thunderbird

Nie wiem jak walczyć ze spamem w Mozilla Thunderbird Przychodzą do mnie nie chciane e-maile Jak mam skonfigurować program ażeby zablokować ściąganie nie chcianych wiadomości

O ile wiem nie można tak ustawić Thunderbird by nie pobierał spamu (chyba, że na podstawie nagłówków o spamie, ale te są rzadkie), ale może go kasować po ściągnięciu.

Przede wszystkim trzeba włączyć filtr niechcianej poczty. Z menu Narzędzia wybierasz Konfiguracja kont. Na liście po lewej masz opcję Niechciana poczta dla każdego konta i folderów lokalnych. Zaznacz w każdym z tych miejsc opcje 1. (włącz filtr), 2. (nie zaznaczaj znanych), i 4. (przenoś do foldera Niechciane). Co do foldera niechciane to najlepiej mieć jeden dla wszystkich kont. Opcję 3 też możesz włączyć, ale ja jej nie używam, gdyż uważam że filtr Thunderbird jest lepszy (mniej omyłkowo zaznaczonych jako spam).

Jeśli twoja poczta daje możliwość wyłączenia antyspamu (jak np. o2) to wyłącz filtr antyspamowy na koncie pocztowym. W ten sposób Thunderbird szybciej się nauczy rozpoznawać spam.

Teraz musisz cierpliwie zaznaczać niechciane maile i zaglądać do foldera Niechciane. Niestety trwa to długo, ale warto. Po przefiltrowaniu kilkuset wiadomości Thunderbird prawie się nie myli, więc możesz zaznaczyć automatyczne usuwanie spamu po krótszym czasie.

Instrukcję obrazkową konfiguracji filtru niechcianej poczty w Thunderbirdzie znajdziesz TUTAJ, podążaj kolejno zaczynając od kroku 1. Aby zobaczyć kolejne kroki konfiguracji przejdź ze strony 2 na stronę 1 (?? :P). Masz też instrukcję słowną lub jak wolisz w formacie PDF.