WAP54G Linksys - konfiguracja

Witam

Nie, nie można oficjalnym firmware ALE istnieje OpenWRT którym można.

Oficjalne firmware wspiera tryb Bridge/Most jedynie przez kabel (port)WAN i trzeba przestawić z Router na Bridge natomiast funkcja WiFi pozostanie bez zmian - nadal pozostanie hostem a nie klientem

Linksys sztucznie ograniczył soft żeby ludziska kupowali ich dedykowane “przedłużacze”

 

http://wiki.openwrt.org/toh/linksys/wrt54g - OpenWRT do twojego

mój http://wiki.scottn.us/wrtu54g-tm

 

Mam WRT54G-3G z modemem Huawei E870, zależało mi na HSUPA najmniejszym kosztem i po krótkiej walce jestem zadowolony przy okazji dl 500kB/s - max z umowy Play Online. Mam też WRT54G-TM - sprzedawca go opisał jako 3G - 16zł w błoto.

Spróbuje pokombinować z OpenWRT skoro jeden mam w nadmiarze ale jeśli Tobie sie uda wcześniej - daj znać :wink:

Jak pisałem jestem zielony w tych sprawach. Rozumiem że muszę zmienić firmware, bo przeglądając link który wkleiłeś widzę jakieś układy scalone. Wolałbym ich nie ruszać.

Poradziłeś sobie, a jeszcze pare min temu byłeś w tym “zielony” :slight_smile:

@ Longhorn2009

Słuszna uwaga, ale przeczytałem z 50 różnych wątków na temat tego urządzenia. Drążyłem temat jak woda szczeliny w jaskini Hang Son Doong. A konfiguracja okazała sie na prawdę prosta.

Nie wiem czy komentarz jest Ci jeszcze potrzebny, ale to tak na przyszłość, żebyś wiedział o co chodzi. Na pierwszym obrazku masz włączony tryb AP Client (działa jak karta sieciowa) lub WISP (działa jak router) na routerze WAP54G. Na drugim obrazku WAP54G działa prawdopodobnie w trybie WDS. To drugie rozwiązanie jest mniej wydajne (AP musi odebrać i przekazać sygnał, wykonuje dwie czynności, na kablu tylko odbiera lub tylko nadaje).

To dodam jeszcze coś. Dla innych którzy będą mieć ten sam problem. Ja mam WAP54G ver. 3.1.