Warto iść na Automatykę i Robotykę?

Hej jestem w Technikum informatycznym zastanawiam się nad kierunkiem studiów po samym technikum raczej dobrej pracy nie znajdę a programowanie itp mnie nie interesuję wolę bardziej techniczne zajęcia i chciałbym wiedzieć czy warto iść na automatykę i robotykę czy łatwo po tym znaleźć pracę w Polsce, bo chyba nigdy nie widziałem ogłoszenia o prace dla kogoś z takimi kwalifikacjami i jeszcze chciałbym wiedzieć ile wspólnego ma ze sobą informatyka i automatyka i robotyka i jak wygląda praca takiego automatyka

Mam znajomych na obu kierunkach, jak i przenoszących się między nimi i są to dość podobne kierunki i ludzie dość luźno przeskakują pomiędzy nimi. Z tego co mówią ludzie na automatyce to ogłoszenia o prace dla automatyków, ale jest tego zdecydowanie mniej niż dla informatyków, często gdzieś na drugim końcu Polski/świata… dlatego część ludzi po AiR robi normalnie za informatyków i często już na studiach się uczą pod tym kątem. Bo nawet jak praca dla automatyka, to też programowanie raczej np. jakichś mikroprocesorów, czy takie klimaty niż zabawa z robotami :> Zawsze można zrobić inżyniera np. z AiR, a jak w trakcie studiów zdecydujesz się iść jednak bardziej w stronę programowania, to magisterkę robić z informatyki.

Ja starałem się zorientować w temacie, bo sam składałem na automatykę i robotykę. Niestety zdecydowana większość automatyków mnie zniechęcała do tych studiów (może pechowo trafiłem). Niby jak jesteś wybitny to możesz załapać do jakiegoś biura projektowego, ale często automatyk siedzi w zakładzie i pilnuje kilku kontrolek, czy się dobrze świecą… a w mniejszej miejscowości montuje bramy garażowe :smiley: Na studiach też ludzie narzekają, ze w stronę robotyki znaleźć jakąś ciekawą pracę graniczy z cudem i że jakby jeszcze raz wybierali, to by szli od razu na infę, bo pewnie i tak jako informatycy/programiści skończą.