Wąskie gardło komputera do gier

(jurek65) #1

Cześć brat ma problem, kupił komputer od kolegi, zainstalował gta5 i ma straszne lagi,
Jego zestaw to
cpu Pentium g4400 3.3Ghz
ram goodram 4GB
gpu MSI GeForce GTX 1050 2GB
dysk 1000GB talerzowy
win10
Nie wiem co jest w tym przypadku wąskim gardłem ale nie da się grać nawet przy 1280x800 i detalach niskich są bardzo duże lagi, nie znam się na sprzęcie wiec proszę o poradę co jest tutaj wąskim gardłem

(nietopyrz) #2

Przede wszystkim RAMu mało, następnie procesor słaby. Niby da się grać płynnie, ale mogą pojawiać się ścinki z tego tytułu. Możliwe też, że system jest zaśmiecony lub dysk bardzo wolny.

(jurek65) #3

Czyli jeśli dokupię drugą kość ramu 4GB to przestanie przycinać?

(nietopyrz) #4

Powinno.

(JNJN) #5

GTA V to CPU z 4-oma rdzeniami i minimum 6 GB ramu.

Podobno na dwóch rdzeniach da… się grać? - ale to znawcy gry muszą się wypowiedzieć.

(Domker) #6

Przy tandemie Nvidia + Intel da się, ale nic za bardzo nie może obciążać wątków procka.
Nieco gorzej w przypadku Radeonów - bardziej łase na CPU.

(jurek65) #7

A czy ktoś z was, kto grał już w GTA5 może mi powiedzieć czy jak kupie ram to przestanie ciąć?

(jurek65) #8

Tutaj znalazłem video jak na 4GB gra chula ok na full detalach, więc to chyba nie wina ramu, Czy ktoś orientuje się jak nazywa się ten program k tory podczas gry pokazuje wykorzystanie hardweru ? Taki jaki jest widoczny na tym filmiku?

(Longhorn2009) #9

Niedawno składałem kompa dla klienta z G4600, 2x4GB 2400MHz i GTX 1060 6GB. GTA V z tego co potem mi napisał GTA V działa na Ultra przy rozdzielczości HD (aktualnie ma 19" LCD) przy 60fps.
W twoim wypadku masz słabszy procek, połowe mniej pamięci i sporo słabsze GPU. Użycie podzespołów możesz sprawdzić w msi afterburner. Ma możliwość wyświetlania użycia podzespołów na osd, dokładnie tak jak na filmie. Z tego co autor na yt wspomina ma ścinki, właśnie ze względu na 4GB RAM.

(jurek65) #10