Wąskie gardło komputera do gier

Cześć brat ma problem, kupił komputer od kolegi, zainstalował gta5 i ma straszne lagi,
Jego zestaw to
cpu Pentium g4400 3.3Ghz
ram goodram 4GB
gpu MSI GeForce GTX 1050 2GB
dysk 1000GB talerzowy
win10
Nie wiem co jest w tym przypadku wąskim gardłem ale nie da się grać nawet przy 1280x800 i detalach niskich są bardzo duże lagi, nie znam się na sprzęcie wiec proszę o poradę co jest tutaj wąskim gardłem

Przede wszystkim RAMu mało, następnie procesor słaby. Niby da się grać płynnie, ale mogą pojawiać się ścinki z tego tytułu. Możliwe też, że system jest zaśmiecony lub dysk bardzo wolny.

Czyli jeśli dokupię drugą kość ramu 4GB to przestanie przycinać?

Powinno.

GTA V to CPU z 4-oma rdzeniami i minimum 6 GB ramu.

Podobno na dwóch rdzeniach da… się grać? - ale to znawcy gry muszą się wypowiedzieć.

Przy tandemie Nvidia + Intel da się, ale nic za bardzo nie może obciążać wątków procka.
Nieco gorzej w przypadku Radeonów - bardziej łase na CPU.

A czy ktoś z was, kto grał już w GTA5 może mi powiedzieć czy jak kupie ram to przestanie ciąć?

Tutaj znalazłem video jak na 4GB gra chula ok na full detalach, więc to chyba nie wina ramu, Czy ktoś orientuje się jak nazywa się ten program k tory podczas gry pokazuje wykorzystanie hardweru ? Taki jaki jest widoczny na tym filmiku?

Niedawno składałem kompa dla klienta z G4600, 2x4GB 2400MHz i GTX 1060 6GB. GTA V z tego co potem mi napisał GTA V działa na Ultra przy rozdzielczości HD (aktualnie ma 19" LCD) przy 60fps.
W twoim wypadku masz słabszy procek, połowe mniej pamięci i sporo słabsze GPU. Użycie podzespołów możesz sprawdzić w msi afterburner. Ma możliwość wyświetlania użycia podzespołów na osd, dokładnie tak jak na filmie. Z tego co autor na yt wspomina ma ścinki, właśnie ze względu na 4GB RAM.