Wasze opinie o Gigabyte ATI Radeon X800 XL 512MB

W związku z faktem, iż za dokłanie tydzień miną dwa lata odkąd ta karta znajduje się w moim blaszaku, ciekaw jestem waszych opinii na jej temat. Interesuje mnie, co o niej sądzicie patrząc z perspektywy obecnych gier i systemu Windows Vista noi przede wszystkim, czy warto było wydać 758 zł (dwa lata temu) na taki sprzęcik :smiley: Jeszcze jedno pytanie, ile jej wróżcycie, tj. kiedy powinienem taką kartę zdecydowanie wymienić?

Dzięki wielkie za każdą odpowiedź, pozdro :slight_smile:

Nie zniechęcajcie się długością mojego posta, opis tej karty został stworzony przeze mnie (sklejka z kilkunastu stron internetowych, parę pozycji z dołączonej instrukcji, jak również z własnego doświadczenia) i jest to zdecydowanie najdłuższy i najdokładniejszy opis tej karty w Internecie :lol:

Gigabyte ATI Radeon X800 XL 512MB PCI-Express

956f7958905665f9.png

Parametry techniczne:

• złącze PCI-Express x16

   • zastosowanie rdzenia R430

   • technologia wykonania 110 nm

   • magistrala pamięci DDR II o szerokości 256-bit i pojemności 512 MB

   • taktowanie procesora – 400 MHz

   • efektywne taktowanie pamięci w 3D – 980 MHz

   • podwójny zintegrowany 10-bitowy RAMDAC 400 MHz DACs

   • chłodzenie chipsetu – pasywne, Silent Pipe (patrz zdjęcie powyżej)

   • realistyczne efekty wyświetlane przy użyciu SMARTSHADER HD

       - pełna obsługa DirectX 9.0 i OpenGL

       - zgodność programowa z DirectX 9.0c oraz OpenGL 2.0

       - pełne programowalne jednostki Pixel oraz Vertex Shader zgodne z DirectX 9

       - Vertex Shader w wersji 2.0 (do 65,280 instrukcji)

       - 6 jednostek Vertex Shader

       - Single Cycle Trigonometric operations (SIN COS)

   • Pixel Shader w wersji 2.1 (do 1,536 instrukcji oraz 16 tekstur w jednym przejściu)

   • 16 potoków renderujących PixelSharder

   • technologia TruForm 2.0 (dzielenie wielokątów na mniejsze części)

   • drugiej generacji F-Buffer przyspieszający wielo-wątkowość programów Pixel Shader

   • rejestry dla dwustronnego oświetlenia (32 tymczasowych i stałych rejestrów)

   • 128-, 64- i 32-bitowa zmiennoprzecinkowa precyzja kolorów

   • wsparcie dla Multiple Render Target (MRT)

   • pełnoekranowe wygładzanie krawędzi dzięki SMOOTHVISION HD

       - Anti-Aliasing (wygładzanie krawędzi) w trybach 2x/4x/6x

       - nowa metoda pełnoekranowego wygładzania krawędzi - Temporal Anti-Aliasing

       - algorytm multipróbkowania z korekcją gamma

       - bezstratna kompresja koloru (6:1) we wszystkich rozdzielczościach

       - filtrowanie anizotropowe w trybach 2x/4x/8x/16x

       - filtrowanie tekstur do 128-poziomów

       - kompresja tekstur 3Dc

       - adaptacyjne filtrowanie dwuliniowe i trójliniowe

   • technologia HYPER Z HD

       - 3-poziomowy Hierarchical Z-Buffer z wczesnym testem Z

       - bezstratna kompresja Z-Buffer (48:1)

       - szybkie czyszczenie Z-Buffer oraz Hierarchical Z-Buffer

       - Z Cache zoptymalizowany do cieniowania w czasie rzeczywistym

   • zaawansowane funkcje odtwarzania wideo

       - technologia VIDEOSHADER HD – używa programowalnej jednostki Pixel Shader

         do polepszenia jakości odtwarzanego obrazu

         wideo (przetwarzanie potoku wideo w jednostce Pixel Shader)

       - technologia FULLSTREAM polepszająca obraz (głównie ostrość i płynność) w plikach DivX i WMV9

         (tzw. usuwanie „pikselozy”)

       - technologia VIDEOIMMERSION III odpowiedzialna za polepszanie obrazu wideo

       - technologia VIDEOSOAP usuwająca szumy z przechwytywanego potoku wideo

       - wspomaganie przy dekodowaniu MPEG1/2/4

       - obsługa DirectX Video Acceleration (DXVA)

   • sprzętowa kompensacja ruchu (Motion Compensation), iDCT, DCT i konwersja koloru

       - dekodowanie wszystkich formatów DTV/HDTV

       - zintegrowany 165 MHzowy TMDS Transmitter (wyjście cyfrowe DVI 1.0 / HDMI i HDCP)

       - wyjście analogowe D-Sub

       - wyjście TV-OUT (S-Video 7-pin) osiągające maksymalną rozdzielczość 1024x768

   • obsługa dwóch monitorów dzięki technologii HYDRAVISION

   • karta oferuje piętnaście różnych rozdzielczości pracy (od 640x480 aż po 2048x1536 pikseli)

   • częstotliwość odświeżania w granicach od 66 do 200 MHz (wybór automatyczny -

     zależny od rozdzielczości)

   • praca w 3 różnych głębiach kolorów (wybór niezależny od rozdzielczości):

       - Standard Mode - 8-bitowa głębia koloru (256 kolorów)

       - High Mode - 16-bitowa głębia koloru (65 tys. kolorów)

       - True Mode – 32-bitowa głębia koloru (16.7 milionów kolorów)

   • dołączone oprogramowanie:

       - ATI Catalyst™ – łatwy w obsłudze panel kontrolny i stabilne sterowniki do karty graficznej

         (również w wersji 64-bitowej)

       - pełna wersja programu CyberLink PowerDVD 6.0

       - GIGABYTE Ulity „V-Tuner/V-Tuner2(Plus)”

   • zawartość opakowania:

       - karta graficzna

       - drukowana instrukcja instalacji i konfiguracji w wersjach językowych angielskiej i chińskiej

       - płyta CD z oprogramowaniem

       - DVI-D to D-Sub Adapter*

       - HDTV/ Video-OUT Cable (ATI)** z funkcją VIVO

   • gwarancja producenta - 24 miesiące

   • opis karty wykonany przez Razor556 / and512

   • kopiowanie całości lub fragmentu tego opisu bez mojej zgody zabronione (jak coś, to pisać na PW)

oficjalna strona producenta tego modelu:

Gigabyte ATI Radeon X800 XL 512MB

(strona w języku angielskim)

*

3d69a9bca761ee5f.png

**

b50db59f04441ca1.png

Cóż z perspektywy czasu powiem ci szczerze że niebył to był opłacalny zakup. Dlaczego ,wtedy zaczeły się pojawiać pierwsze gry korzystające s SM 3.0 a w dzisiajszych czasach tu już prawie zadna gra niekorzysta z z tej technologii SM 2.0 . Czyli prawie już żadna nowa gra się na tym nie uruchomi

No niestety czasy świetności tej karty raczej już minęły nie nadąża za nowymi tytułami gier z powody starych rozwiązać technologicznych . Tak jak już napisano SM2.0 nie jest już używany wszystkie nowe karty maja wsparcie dla SM 4.0 . A dzisiaj już Geforce 8600GT ma problemy z najnowszymi tytułami w większych rozdzielczościach wiec niema możliwości szaleć na tym X800 ale do swobodnej pracy na viście i grę w starsze tytuły nadaje się dobrze.

Poza tym na jakiego grzyba tej karcie 512mb RAM ?! :x