W związku z faktem, iż za dokłanie tydzień miną dwa lata odkąd ta karta znajduje się w moim blaszaku, ciekaw jestem waszych opinii na jej temat. Interesuje mnie, co o niej sądzicie patrząc z perspektywy obecnych gier i systemu Windows Vista noi przede wszystkim, czy warto było wydać 758 zł (dwa lata temu) na taki sprzęcik Jeszcze jedno pytanie, ile jej wróżcycie, tj. kiedy powinienem taką kartę zdecydowanie wymienić?
Dzięki wielkie za każdą odpowiedź, pozdro
Nie zniechęcajcie się długością mojego posta, opis tej karty został stworzony przeze mnie (sklejka z kilkunastu stron internetowych, parę pozycji z dołączonej instrukcji, jak również z własnego doświadczenia) i jest to zdecydowanie najdłuższy i najdokładniejszy opis tej karty w Internecie :lol:
Gigabyte ATI Radeon X800 XL 512MB PCI-Express
Parametry techniczne:
• złącze PCI-Express x16
• zastosowanie rdzenia R430
• technologia wykonania 110 nm
• magistrala pamięci DDR II o szerokości 256-bit i pojemności 512 MB
• taktowanie procesora – 400 MHz
• efektywne taktowanie pamięci w 3D – 980 MHz
• podwójny zintegrowany 10-bitowy RAMDAC 400 MHz DACs
• chłodzenie chipsetu – pasywne, Silent Pipe (patrz zdjęcie powyżej)
• realistyczne efekty wyświetlane przy użyciu SMARTSHADER HD
- pełna obsługa DirectX 9.0 i OpenGL
- zgodność programowa z DirectX 9.0c oraz OpenGL 2.0
- pełne programowalne jednostki Pixel oraz Vertex Shader zgodne z DirectX 9
- Vertex Shader w wersji 2.0 (do 65,280 instrukcji)
- 6 jednostek Vertex Shader
- Single Cycle Trigonometric operations (SIN COS)
• Pixel Shader w wersji 2.1 (do 1,536 instrukcji oraz 16 tekstur w jednym przejściu)
• 16 potoków renderujących PixelSharder
• technologia TruForm 2.0 (dzielenie wielokątów na mniejsze części)
• drugiej generacji F-Buffer przyspieszający wielo-wątkowość programów Pixel Shader
• rejestry dla dwustronnego oświetlenia (32 tymczasowych i stałych rejestrów)
• 128-, 64- i 32-bitowa zmiennoprzecinkowa precyzja kolorów
• wsparcie dla Multiple Render Target (MRT)
• pełnoekranowe wygładzanie krawędzi dzięki SMOOTHVISION HD
- Anti-Aliasing (wygładzanie krawędzi) w trybach 2x/4x/6x
- nowa metoda pełnoekranowego wygładzania krawędzi - Temporal Anti-Aliasing
- algorytm multipróbkowania z korekcją gamma
- bezstratna kompresja koloru (6:1) we wszystkich rozdzielczościach
- filtrowanie anizotropowe w trybach 2x/4x/8x/16x
- filtrowanie tekstur do 128-poziomów
- kompresja tekstur 3Dc
- adaptacyjne filtrowanie dwuliniowe i trójliniowe
• technologia HYPER Z HD
- 3-poziomowy Hierarchical Z-Buffer z wczesnym testem Z
- bezstratna kompresja Z-Buffer (48:1)
- szybkie czyszczenie Z-Buffer oraz Hierarchical Z-Buffer
- Z Cache zoptymalizowany do cieniowania w czasie rzeczywistym
• zaawansowane funkcje odtwarzania wideo
- technologia VIDEOSHADER HD – używa programowalnej jednostki Pixel Shader
do polepszenia jakości odtwarzanego obrazu
wideo (przetwarzanie potoku wideo w jednostce Pixel Shader)
- technologia FULLSTREAM polepszająca obraz (głównie ostrość i płynność) w plikach DivX i WMV9
(tzw. usuwanie „pikselozy”)
- technologia VIDEOIMMERSION III odpowiedzialna za polepszanie obrazu wideo
- technologia VIDEOSOAP usuwająca szumy z przechwytywanego potoku wideo
- wspomaganie przy dekodowaniu MPEG1/2/4
- obsługa DirectX Video Acceleration (DXVA)
• sprzętowa kompensacja ruchu (Motion Compensation), iDCT, DCT i konwersja koloru
- dekodowanie wszystkich formatów DTV/HDTV
- zintegrowany 165 MHzowy TMDS Transmitter (wyjście cyfrowe DVI 1.0 / HDMI i HDCP)
- wyjście analogowe D-Sub
- wyjście TV-OUT (S-Video 7-pin) osiągające maksymalną rozdzielczość 1024x768
• obsługa dwóch monitorów dzięki technologii HYDRAVISION
• karta oferuje piętnaście różnych rozdzielczości pracy (od 640x480 aż po 2048x1536 pikseli)
• częstotliwość odświeżania w granicach od 66 do 200 MHz (wybór automatyczny -
zależny od rozdzielczości)
• praca w 3 różnych głębiach kolorów (wybór niezależny od rozdzielczości):
- Standard Mode - 8-bitowa głębia koloru (256 kolorów)
- High Mode - 16-bitowa głębia koloru (65 tys. kolorów)
- True Mode – 32-bitowa głębia koloru (16.7 milionów kolorów)
• dołączone oprogramowanie:
- ATI Catalyst™ – łatwy w obsłudze panel kontrolny i stabilne sterowniki do karty graficznej
(również w wersji 64-bitowej)
- pełna wersja programu CyberLink PowerDVD 6.0
- GIGABYTE Ulity „V-Tuner/V-Tuner2(Plus)”
• zawartość opakowania:
- karta graficzna
- drukowana instrukcja instalacji i konfiguracji w wersjach językowych angielskiej i chińskiej
- płyta CD z oprogramowaniem
- DVI-D to D-Sub Adapter*
- HDTV/ Video-OUT Cable (ATI)** z funkcją VIVO
• gwarancja producenta - 24 miesiące
• opis karty wykonany przez Razor556 / and512
• kopiowanie całości lub fragmentu tego opisu bez mojej zgody zabronione (jak coś, to pisać na PW)
oficjalna strona producenta tego modelu:
Gigabyte ATI Radeon X800 XL 512MB
(strona w języku angielskim)
*
**