[WebG] Rysowanie układu współrzędnych na sferze


(Grzesczwa) #1

Witam

Na stronie http://learningwebgl.com/lessons/lesson11/index.html znalazłem przykład Księżyca którego można obracać za pomocą myszki.

Chciałem do tego dorysować układ współrzędnych.

Mam pytanie jak to zrobić.

Serdecznie Pozdrawiam

Grześ


(Razi) #2

Układ współrzędnych na sferze to nic innego jak jej siatka (o ile jest poprawnie ustawiona/zmapowana i nie jest to icosfera składająca się z samych trójkątów).

http://stackoverflow.com/questions/5032 ... -in-opengl


(Grzesczwa) #3

Dziękuje za podpowiedź

Robię sobie taki mały przykład http://panoramaczestochowy.pl/2/demo/demo.html

Chciałem się tu zapytać jak zmienić w tym przykładzie grubość linii.

Zapewne jest to taka fukcja gl.lineWidth(int); tylko nie wiem gdzie ją wstawić

oraz jeszcze jak zmienić kolory krawędzi

Pozdrawiam

Grześ


(Razi) #4

Robisz to bezpośrednio przed rysowaniem, a kolor ustawiasz zmieniając glColor chyba, możliwe że używa shaderów, wtedy po prostu w fragment shader na sztywno przypisujesz jakiś kolor.