WebGL a język programowania


(Lenneavy) #1

Czołem

Niedawno usłyszałem o technologii WebGL. Chciałbym zainteresować się tym bliżej, niestety natrafiłem na pewne trudności z doborem języka programowania, którego musiałbym się nauczyć. Nie jestem pewien, czy powinien być to C++, Java, czy może, co chyba mało prawdopodobne, C#. Chcę również zaznaczyć, że jestem kompletnym początkującym i nie wiem co mi z tego wyjdzie, nie mniej jednak proszę o jakieś rady. Wakacje czekają, by je zapełnić czymś sensownym ;]

Tak przy okazji: czy Waszym zdaniem WebGL ma w ogóle szansę zaistnieć i być popularny?

Pozdrawiam


(Fiołek) #2

Programować w WebGL można tylko w JavaScript, w niczym innym.

Jak dla mnie ta technologia ma szansę zaistnieć, gdyż jest wspierana przez Google("wszystko przez przeglądarkę"...), lecz ja osobiście licze, że wszystko zostanie tak jak jest i przeglądarka nie będzie zastępować całego systemu.


(Karol Piatek) #3

Przede wszystkim, zanim usiądziesz do WebGL, musisz poznać zasady

dotyczące programowania w OpenGL oraz wyposażyć się w rozsądny

sprzęt (karta graficzna na poziomie do 250/300zł powinna wystarczyć),

musisz też patrzeć, jaką wersję OpenGL obsługuje Twoja karta

(najlepiej od 3.2 wzwyż).

Rozszerzeniem dla OpenGL jest OpenGLUT.

Co do środowiska programistycznego, języków,

OpenGL bazuje w sporzej mierze na C/C++, natomiast dowiązania (nakładki)

do niego masz prawie w każdym języku programowania.

Hmm, c# lub java -> tak przyszłościowo.

Alternatywą dla OpenGL dla platform Windows i XBox jest DirectX,

natomiast WebGL ma być wspierany na wszystkich platformach,

również telefonach komórkowych z odpowiednimi procesorami

graficznymi.

Google swego czasu prowadziło projekt, który umożliwiał wykorzystanie

właśnie DirectX (zamiast OpenGL) w ramach tego samego API

programistycznego co WebGL, ale ten projekt zarzucił.

Sądzę, że Microsoft ten projekt przejmie.

Karol

p.s. Testowałem pierwsze rozwiązania WebGL na zintegrowanych kartach Intela

(3100 i 4500) ze sterownikiem OpenGL i renderingiem softwarowym i cienko to chodziło,

rendering oparty na sprzęcie musi zostać wdrożony.


(Lenneavy) #4

Dzięki za szybkie odpowiedzi.

Komputer nie powinien stanowić problemu, posiadam Geforce'a GTX 260 (obsługuje OpenGL 3.2). Zacznę więc od przyswojenia C++, potem postaram się dowiedzieć czegoś więcej o Javie.

Ja też pooglądałem sobie co nieco w przeglądarce Chromium (rozwojowa wersja Chrome'a). Level z Quake'a I wyglądał całkiem nieźle i chodził bardzo płynnie. podobnie inne zajawki z różnych stron.

Pozdrawiam i jeszcze raz dzięki ;]