Wentylator karty graficznej trzeszczy

Cześć tydzień temu kupiłem kartę graficzną, wszystko jest ok ale jak wentylator przekracza 70% prędkości zaczyna trzeszczeć, jeszcze niczego nie próbowałem zrobić bo boje się że kartę uszkodzę. Moja karta to: Gigabyte rtx 2060 OC

Prawdopodobnie łożysko zatarte. Karta do reklamacji.

Nic nie grzeb samemu przy karcie i daj ją do reklamacji. Łożysko wentylatora ma prawdopodobnie wadę fabryczną.

Rozumiem a ile trwa taka reklamacja, kiedy do mnie karta z powrotem przyjedzie?

Czas transportu + 7 dni na rozpatrzenie + 21 dni na naprawę.
Z tego co pamiętam przepis :wink:
Oczywiście może być krócej, w zależności od sklepu/producenta.

Proponuję powołać się na rękojmię, a nie reklamację. Terminy chyba podobne, ale konsument ma większe prawa, bo gwarancja producenta to tylko jego dobra wola, a nie przepis prawny.

No miesiąc to trochę długo, te łożysko to coś poważnego? nie da się tego wymienić samemu?

Jeśli fizyczną ingerencję w sprzęt wykryje później serwis, to będzie miał podstawę odrzucić reklamację, a jak zepsuje się coś poważniejszego, to dopiero będziesz stratny…

ps.
Jeśli kupiłeś w jakimś dużym normalnym sklepie, a nie w promocji firmy krzak, to masz szansę załatwić wszystko nawet w tydzień.

Było kupywane w x-komie.

A jak nie wymienię łożyska to czeka mnie jakiś problem w przyszłości z kartą czy tylko trzeszczenie?

W najbliższej przyszłości będzie cię tylko wkurzał dźwięk, a później może się zacząć zacinać i przegrzewać kartę.

W x-kom nie powinni zwlekać z rozpatrywaniem gwarancji. Wysyłaj i nie kombinuj.

Jeśli tak to pewnie po prostu oddadzą ci pieniądze.

X-kom wymienił mi padnięty dysk SSD od ręki, a Navisa “naprawiali” przez miesiąc. Nie ma reguły.

Ten typ łożyska nie rozbierzesz i nie naprawisz. Także pozostaje reklamacja i oczekiwanie.
W USA wymienili by Ci “od ręki” :stuck_out_tongue: to coś, czego Amerykanie stacjonujący w Polsce nie są w stanie zrozumieć ^^, że kupujesz produkt wadliwy i nie wymienią Ci go od ręki.

2 polubienia

Dobra dam kartę na gwarancje jutro albo nawet dziś to zależy czy przestanie padać. Dzięki za pomoc wszystkim.

Deszcz chyba nie ma nic do rzeczy, chyba że cię podtopiło :wink: X-kom prawdopodobnie sam wyśle ci kuriera na swój koszt. Na stronie powinni mieć protokół reklamacyjny, wypełnij jak najszybciej, jeśli zależy ci na czasie.

Niestety muszę zaznaczyć producenta ani gigabyte ani aorus tam nie ma, a jak pisze nvidia to tylko tablety,pady i konsole

Więc chyba muszę do salonu zanieść kartę.

Nie rozumiem w czym masz problem. Ja loguję się na ich stronę, wchodzę na swoje konto, wybieram reklamacje i zwroty, zwrot z tytułu rękojmi, mam podać kod produktu x-kom i numer seryjny i tyle…

Kod produktu masz tutaj