Wentylator w obudowie

Dzień dobry, mam problem z głośnym wentylatorem z tyłu obudowy, chciałem zapytać czy jest możliwość kontrolowania jego prędkości? Jeśli tak to w jaki sposób? Lub co zrobić aby przestał wydawać ten dźwięk? Proszę o pomoc, niestety jestem dość zielony jeśli chodzi o te sprawy, szczególnie o grzebaniu w biosie :confused:

Dzięki za tak szczegółowe informacja na temat twoich podzespołów ale jednak może płyta główna i obudowa by się przydała :slight_smile:

Gdzie jest podpięte zasilanie wentylatora? Zawsze był głośny, czy dopiero od niedawna?

Wyczyścić wentylator z kurzu, posmarować łożysko wiatraka.

Jeśli chodzi o kurz to niemożliwe ponieważ komputer dopiero wczoraj był uruchomiony. Od samego początku się tak zachowuje. :confused:
Jest to wentylator wbudowany w obudowie, tylny.
Obudowa Ibox passion V4, ogólnie jest dość głośna lecz tylko ten jeden wentylator wydaje ten dziwny dźwięk.
Płyta główna to MSI MORTAR B450.

Możliwe, że wentyl wpada w wibracje i przenosi je na obudowę. Można spróbować z tym walczyć umieszczając silikonowe podkładki.

Gdzie dokładnie umieścić takie podkładki? I gdzie mogę takie kupić? Myślałem już nawet o wymianie tego wentylatora, choć nie wiem czy to coś pomoże :confused:

Zdążysz z zakupami :wink:

Na razie zerknij w BIOS/UEFI. Masz tam sekcję “hardware monitor”, w której prawdopodobnie można sterować prędkościami obrotowymi wentylatorów (nie znam tej płyty).

Jeśli chodzi o bios, zrobiłem tak jak Pan mówił, pokazuję screen, po wejściu do ,hardware monitor’’

Jeśli chodzi o bios to jestem bardzo ostrożny ponieważ nigdy jeszcze z niego nie korzystałem więc wolę o wszystko dopytać :slight_smile:

To teraz pytanie: jak podłączone są wentylatory obudowy?

Gniazdo 4 pin.

Ale do płyty głównej czy do kontrolera obudowy? Bo jeśli to drugie, to odpada sterowanie wentylatorami przez BIOS.

Edit: chyba już widzę. Czyżby MOLEX?

Taaak! Zgadza się! Dokładnie tak wygląda ten kabel.